fråga om momsdeklaration

96
2
Hej, jag registrerade min firma 09-mars och skall nu skattedeklarera mina inköp\försäljning.
Nu när jag sitter här med pappret blir jag lite fundersam.

Eftersom jag endast registrerade firman och gjort marginell inköp samma månad kommer detta vara en super-enkel deklaration.

1. I rutan  C23 står det Inköp av varor i Sverige: innebär detta att jag ska skriva ner priset jag betalt inklusiv moms eller exklusiv moms? Vad händer om jag bara betalat exklusiv moms?

2. Räknas inköp av domännamn+ webhotell som tjänst?

3. I rutan C20 -står det inköp av varor från annat EG land. Skall jag skriva det belopp jag betalt exklusiv moms till min leverantör? Vad händer om jag betalt inkl moms, hur ska jag skriva då?

4. på ruta D30 står det  Utgående moms 25%. Skall jag skriva summan av det priset jag sålt till slutkunder inkl moms eller ska jag skriva summan av det jag sålt exklusiv moms eller är det rent utav summan av de moms kunderna har betalt för varan?

Tack!
www.trcore.com-Importera från Kina+ 3D Skrivare leverantör
394
1
Har du ingen handel med EG länder eller byggnadsverksamhet med omvänd skattskyldighet ska du bara fylla i A, F och G delarna.[br][br]Försäljning före moms ruta A 05[br]Momsen på försäljningen = 25% ruta A 10[br][br]Avdragsgill ingående moms i ruta F 48[br][br]Summa moms + eller - (tillbaka) i ruta G 49[br][br]
Ulf Bjarme

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.