Prenumerera Ekonomi
Handelsbolag och skattHej, vi är 4 vänner som har startat ett handelsbolag. För två av oss är det här sedan någon månad tillbaka en heltidssyssla och vi behöver ta ut penga... |
|||
Bokföring av försäkring
Hejsan, precis startat upp min enskilda firma och kommit igång med bokföringen med hjälp av iOrdning (en applikation för Mac). |
|||
Nybörjar frågor angående bokföring- Snälla hjälp!
Hejsan alla glada! |
|||
Bokföra adsence på rätt sättHej, jag är ny på detta med bokföring. Hur ska man göra med intäckter från adsense. Någon som vet och orkar förklara? |
|||
Villkorat aktieägartillskott
Hej |
|||
Hur bör jag debitera resekostnaden?
Hej! |
|||
Vad räknas som årets bokförda försäljning?
Kontantmetoden - Förenklat bokslut - Ruta R1 (Försäljning & övriga momspliktiga intäkter) |
|||
Fristående affärsänglarJag har ägnat någon timme på nätet åt att hitta fristående affärsänglar men det jag kan inte hitta några bra ställen, vilket minst sagt förvånar mig.... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Erfarenhet av PromikBook ?
Hej |
|||
Hur bokföra Bilaga till beslut debiterad preliminärskatt?
Hej |
|||
19 år och behöver en liten insats!
Hej , Jag heter Benjamin och Driver just nu bara en hobbyverksamhet , Men idéerna driver till någon ting större ! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Arbeta en dag gratis?Något som hindrar anställning 4 dagar per vecka och att man hyrs in av utländskt företag 1 dag men inte tar ut någon lön för den dagen? |
|||
Hur bokför jag gamla kvitton?
Jag har upptäckt en bunt kvitton som gäller kontantinköp till företaget under tidigare månader under året, men till betydande belopp. |
|||
Leverantörsskulder vid årsbokslut
Kontantmetoden, deklaration, Skatteverkets blankett Förenklat bokslut, kod B15. Leverantörsskulder vid årets slut. |
|||
Behöver jag ändra verksamhetsbeskrivning?
Jag har planer på att helt byta inriktning i mitt företag men samtidigt fortsätta med mina tidigare uppdrag. |
|||
Varuinköp, resultat och beskattning
Hej, |
|||
Resekostnader - utlägg och avdrag
Hejsan! |
|||
Pension och sociala avgifter i årsredovisningNär man författar en årsredovisning så måste man ju ha med en not med information om hur mycket lön man betalat, hur stora sociala avgifter man betala... |
|||
Ny faktura med annan mottagare och kreditera den gamla. Ok?
Har en kund som uppenbarligen har svårt att betala en utförd tjänst, och fick följande förslag från någon som vill lösa situationen för vår kund: |
|||
Bokföring vid kommissionsförsäljningVi håller på att ta fram en Ehandelsportal där vi förmedlar olika produkter som säljare själv lägger upp. För tjänsten kommer vi att ta en förmedlings... |
|||