Prenumerera Ekonomi
Schablonavdrag/egenavgifter tas med vid inkomstdeklaration?
Hallå, |
|||
Hyra ut bostäder i bolag, undvika förmånsbeskattningHar man bolag med en bostad åker man på förmånsskatt om den inte hyrs ut. Men om man har bolag som ska syssla med uthyrning av flera bostäder? |
|||
Starta företag i UK med en person i UK och en i Sverige?
Hej företagare! |
|||
komma igång med bokföringenJag har nyligen startat en enskild firma. Jag syr och tillverkar produkter främst till barn och barnvagnar. Jag har några frågor angående hur jag ska... |
|||
Ang bokslutHej!river en enskild firma enligt kontant metoden. Min fråga är, jag har fått fakturan för inköp med min företagskort. Själva fakturan är daterad i ja... |
|||
Fråga om "egen insättning", prel-skatt och reseersättning
Hej! |
|||
Hur bokföra friskvårdscheckar
Hej |
|||
hur bokföra försäljning av aktier i direktpension
Hej, jag har direktpension i en aktie och fonddepå (dvs ej kapitalförsäkring). |
|||
Spara bokföring?Ska man spara bokföringen även om man har avregistrerat verksamheten? |
|||
Hur bokföra banklån?Hur bokför man ett banklån till enskild firma om man betalar av det varje månad? |
|||
Bokföra kreditfaktura från leverantör (från förra året)
Hejsan, |
|||
Bokföra omförning av eget kapital
Hej. |
|||
Bokföra ReseersättningI slutet av förra året utförde jag ett uppdrag i min enskilda firma för en myndighet i ett annat eu-land som jag enbart fick reseersättning för. För a... |
|||
Byta verksamhet aktiebolagHur noga är det att meddela skatteverket eller bolagsverket (vilka man nu kontaktar?) om man ska testa en ny verksamhet? Har en släkting som fått erbj... |
|||
När görs i praktiken avdrag för ökade levnadskostnader?
Hej alla! |
|||
Reservfond - motkonto lösa uppVilket motkonto använder man då man vill lösa upp en reservfond (obs inte periodiseringsfond)? |
|||
Skattade pengar i aktiebolag
Om jag gör en vinst på låt säga 100 000 kr så beskattas detta med bolagsskatt. |
|||
Driva eget som svetsare i Norge
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Byte av leasingbil
Hej |
|||
Aktieutdelning eller lön - fördel skattKan någon vänlig själ förklara vilket som är skattemässigt fördelaktigt om jag låt säga har 100 000 kr som jag antingen kan ta som utdelning i mitt AB... |
|||