Prenumerera Ekonomi
Starta eget bidrag - HJÄLP
Hej, jag har ett litet problem och jag hoppas att någon kan komma med ett gott råd. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Några frågor angående bokföring vid årskiftet
Hej, |
|||
Använda privatkonto på banken till företagetUndrar när man startar ett kommanditbolag och ska fakturera till kunder, måste man ha ett bankgiro eller kan man använda sitt eget kontonummer? |
|||
Problem att redigera i gratis fakturamall
Hej, |
|||
Traktamente och lunch praktikant
Vi ska ha praktikant hos oss några veckor. Det blir en del övernattningar och resor då han bor på annan ort än företaget. |
|||
Bokföra förskottsbetalning till leverantörDriver ett AB och bokför enligt bokslutsmetoden. Betalade i förskott till revisor 15 januari, utan faktura. Slutfakturan kom i februari, daterad 17 fe... |
|||
Varför nyttjas inte hela mitt ränteavdrag ?
Hej, |
|||
Ny egenföretagare behöver hjälp att föra bok korrekt
Hej, |
|||
Låna av ett AB?
Hej! |
|||
bokföringsprogram tips ?Hej allihop - jag söker efter ett vettigt ekonomiprogram - har ni nåt tips ? får inte kosta mer än max 1500/mån. (vilket iofs redan känns som ett över... |
|||
Vinstmarginalbeskattning (VMB) BilhandelJag undrar hur det funkar med vinstmarginalbeskattning. Att man betalar moms på vinstmarginalen (skillnaden mellan inköp och försäljningspris) det är... |
|||
Avdrag representation - aktiebolagHar ett Aktiebolag och (jag borde egentligen ha stenkoll på detta men erkänner att det har jag inte..) går då och då ut och äter med kunder för att di... |
|||
Hjälp mig att skaffa kunder (tips och råd)
Hej! Till alla framgångsrika redovisningskonsulter som har lyckats i branschen. |
|||
Bokföra betalning av moms
Hej! |
|||
Hur bokför jag given rabatt?
Hej! |
|||
Anställa på provisionJag ska ta in medarbetare som ska sköta administration och korrekturläsning men personen har ingen f-skatt och jag har tänkt betala provision på utfö... |
|||
Affärsplan till Affärsänglar / Riskkapitalister
Hej Alla! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Letar efter en redovisningskonsult
Hej! |
|||
Hur bokföra företagsevent teambuilding?
Jag tänkte ta ett par medarbetare plus konsulter vi hyr in på en föreställning. Men jag undrar vad som gäller. Biljetterna kostar 2500kr/pers. |
|||
En intressant situation - vad skulle du gjort i mitt ställe?
Hej på er! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||