Rådande Covid-19 omständigheter har presenterat en ovanlig samt utmanande situationen för småföretagare. Den plötsliga virussmittan har resulterat i förändrade arbetsförhållanden och pressad ekonomi, där alla kostnader numera måste ses över för att gardera sig inför den ovissa framtiden. En naturlig reaktion på rådande omständigheter är att företag pausar sin kommunikation för att ta hänsyn till den oro och ängslighet som numera sköljts över konsumenterna. Men tvärtom, det är nu kommunikation är viktigare än någonsin.

Den behövs för att stärka konsumentrelationer, förmedla en känsla av trygghet och att dela med sig av en personligare sida av företaget. De företag som kommunicerar rätt med sina kunder och använder kommunikation som konsumenter finner värdefull i dessa tider, kan återhämta sig från krisen med djupare kundrelationer.

Rule är en digital kommunikationsplattform som tillhandahåller tjänster inom Marketing Automation, nyhetsbrev och SMS för företag av alla storlekar samt behov. Med hjälp av avancerad teknik kan företag leverera datastyrd och personaliserad kommunikation såväl som standard nyhetsbrev och mailutskick. Rule har nu lanserat ett Freemium abonnemang för att hjälpa småföretagare under de pressande Corona-omständigheterna.

 “Vi känner att vi som företag vill försöka hjälpa utsatta företag på det sätt som vi kan. Vi vill att mindre företag, som för tillfället inte har någon budget för digital kommunikation, ska kunna kommunicera med sina kunder och medlemmar.” Säger Sam Jahanfar, VD och Grundare av Rule.

Om Rule

Rule är ett svenskt mjukvaruföretag som utvecklar och levererar lösningar inom digital kommunikation sedan 2007. Rule tillhandahåller en plattform för Marketing Automation, nyhetsbrev och SMS. Via Rule kan du kommunicera med dina kunder genom hela kundlivscykeln på ett riktat och personanpassat sätt. Testa Rule gratis och bygg en djupare relation med dina kunder.

Rule möjliggör gratis kommunikation genom Freemium tjänst

I och med Covid-19 effekt på småföretagare har Rule valt att skapa och lansera en kostnadsfri tjänst som möjliggör obegränsad kommunikation för småföretagare.

– “Freemium-tjänsten innebär att du som småföretagare kan kommunicera helt gratis och fritt upp till 250 medlemmar, men vi är även villiga att hjälpa drabbade företag med större behov och medlemsbas i mån av kapacitet.” Fortsätter Sam. Företag kan registrera sig för freemium genom att fylla i ett formulär och snabbt och smidigt komma igång med sin digitala kommunikation.

3 anledningar till fortsatt e-postkommunikation

1. Konsumenter föredrar e-post över andra digitala kanaler

Den största anledningen till att småföretagare ska fortsätta att kommunicera via e-post är att konsumenter föredrar e-post. De flesta mindre företag har en begränsad budget och kan inte riskera att slösa resurser på marknadssatsningar som kanske inte resonerar bra med sina kunder. Kommunikation via e-post är ett säkert kort för småföretagare som levererar ett professionellt och direkt medium att sträcka ut handen till kunder och potentiella kunder. Konsumenter föredrar e-post över andra digitala kanaler för att det är bekvämt, personligt och omedelbart.

2. E-post hjälper dig att nå fler mobila konsumenter

Det är ingen hemlighet att dagens konsumenter blir mer och mer mobila, vilket är en stor anledning till att e-postmarknadsföring är så framgångsrikt. Även om många konsumenter kanske inte genomför ett köp via mobilen kollar majoriteten av konsumenterna sin mailbox via mobilen. Läsa och skicka e-post är en av de mest populära aktiviteterna för mobilanvändare, det besegrar webbläsare och Facebook-användning i popularitet. Det faktum att e-post är så populärt hjälper dig som småföretagare att på ett effektivt sätt nå fler mobila konsumenter.

3. E-postkommunikation är kostnadseffektivt

E-postkommunikation är en kostnadseffektiv digital marknadsföringstaktik som kräver lite investering för att komma igång. Det är även fördelaktigt för småföretagare att hålla igång över tid, vilket tillåter företag att få mycket för spenderingen. Via den kostnadseffektiva marknadsföringstekniken driver du trafik till företagets hemsida och sprider varumärkeskännedom. Detta resulterar inte bara i ökad potentiell försäljning, utan till att upprätthålla goda kundrelationer.

Rule vill hjälpa småföretagare med pressad ekonomi under rådande Corona-krisen att kunna kommunicera med sina kunder eller medlemmar. Skapa ett Freemium konto här. Läs mer om Rule och företagets övriga funktioner och abonnemang här.




Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
0 kommentarer
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.