hitta.se

758
1
Fick för en vecka sedan ett erbjudande att gratis ligga med under företag på hitta.se
under en månads tid. Jag tackade ja och kan nu konstatera att AdSense inkomsterna ökade med 10 dollar per dag i genomsnitt.
Jag har också märkt en ökning av antalet kunder 😛
Håller detta i sig, så kommer jag att bli en trogen annonsör där.
Förmodligen så kanske fler av er har fått samma erbjudande och det skulle vara roligt att få höra er erfarenhet :vissla
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
1616
4
Jag fick ett erbjudande om att ligga där för en kostnad av 28k. Vilket jag tackade nej till...
Må väl!
68
[quote author=Sinnenas Teater link=topic=2423.msg9305#msg9305 date=1180569086][br]Fick för en vecka sedan ett erbjudande att gratis ligga med under företag på hitta.se[br]under en månads tid. Jag tackade ja och kan nu konstatera att AdSense inkomsterna ökade med 10 dollar per dag i genomsnitt.[br]Jag har också märkt en ökning av antalet kunder :P[br]Håller detta i sig, så kommer jag att bli en trogen annonsör där.[br]Förmodligen så kanske fler av er har fått samma erbjudande och det skulle vara roligt att få höra er erfarenhet :vissla[br][/quote][br][br]Hej Stafan! [br][br]Då får man säga grattis till en bra affär  ;D[br][br]Ser du i ditt stats program hur mycket som kommer den vägen, och har du frågat dina kunder vart dom hittat dig?[br][br]Mvh, Micke
"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises
758
1
[quote author=Mikael link=topic=2423.msg9313#msg9313 date=1180596075][br][quote author=Sinnenas Teater link=topic=2423.msg9305#msg9305 date=1180569086][br]Fick för en vecka sedan ett erbjudande att gratis ligga med under företag på hitta.se[br]under en månads tid. Jag tackade ja och kan nu konstatera att AdSense inkomsterna ökade med 10 dollar per dag i genomsnitt.[br]Jag har också märkt en ökning av antalet kunder :P[br]Håller detta i sig, så kommer jag att bli en trogen annonsör där.[br]Förmodligen så kanske fler av er har fått samma erbjudande och det skulle vara roligt att få höra er erfarenhet :vissla[br][/quote][br][br]Hej Stafan! [br][br]Då får man säga grattis till en bra affär  ;D[br][br]Ser du i ditt stats program hur mycket som kommer den vägen, och har du frågat dina kunder vart dom hittat dig?[br][br]Mvh, Micke[br][/quote][br][br]Jo jag kan se vilka som kommer därifrån och sedan har jag program som även gör djupare analyser, så jag har en ganska god information om flödet.[br]Jo jag bruka fråga var dom har hittat mig om dom inte själva berätta.[br]När det gäller just hitta.se och liknande företag, så är det dyrt att synas där, men[br]än så länge, så verka det löna sig.[br]Nu känns det mer som en kostnadsfråga om man har råd att synas fortsättningsvis :blink[br]
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
205
1
Vad det gäller besöksstatistik i olika former måste jag tipsa om Google Analytics. Jag är helt frälst, sedan jag började använda det kan jag inte förstå hur jag klarade mig utan det![br][br]Det är gratis och visar varifrån trafiken kommer, hur länge de stannar på olika sidor, vilka webbläsare de har, stöd för java och flash, till och med skärmupplösning. Hett tips för alla med webbsida: prova det![br][br]Ursäkta för smått OT stefan
68
Ja det är skönt när man kan mäta sin trafik och se resultaten av sin marknadsföring. Annars slarvas det mycket med det. Folk köper annonser överallt utan att ha en aning om vad det faktiskt ger. [br][br]Att det skulle vara dyrt att ligga uppe i alla dessa kataloger håller jag inte helt med om. Det beror helt på vilken bransch man verkar i. För vissa är det helt galet dyrt, för andra är t.ex. en annons i Gula Sidorna all marknadsföring de behöver. [br][br]Mitt tips är att öppna ett särskilt telefon nummer som bara går att hitta på den annonsplats man vill undersöka. Det kostar inte särskilt mycket med ett ”riktigt nummer” kopplat till sin mobiltelefon. [br]  [br]Samma sak går att göra om man annonserar ut sin hemsida offline, eller online utan länk. [br]Man lägger ut en ”annan” hemsida som länkas rakt in på den riktiga sajten och mäter hur många träffar som kommer därifrån.[br][br]Alla kunder minns inte vart de hittade en även om man fråga. Sen har jag själv märkt att man lätt glömmer att fråga när en kund hör av sig och vill handla. Man är bara glad för ordern och ”dumma frågor” känns bara onödigt just då  :-[[br][br]Det är alltid bättre att veta, än att tro/tycka  ;)[br][br]Mvh, Micke[br]
"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.