Företagande Forum

Telemarketing Gratis Startavgift

Under maj månad så satsar vi på att få in nya Telemarketing Uppdrag bjuder på startavgiften om uppdraget sträcker sig mer än 8 veckor.

Vi är et...

Kategori: Anslagstavlan

Bolag med samma namn

Konstig fråga kanske men tror ni det finns flera företag som har exakt samma namn? Enskilda firmor får ha det om de ligger i olika län. Jag har sökt p...

Kategori: Allmänt

Anställa personal

Jag har lite frågor om att anställa:

1. Hur gör man för att anställa personal?

2. Vad kostar det i form av arbetsgivaravgifter och ann...

Investera i viner

Jag sitter och dricker ett glas vin och funderar på investeringar och sparande/pensionssparande. Började söka efter information om att investera i vin...

Kategori: Off Topic

Bloop - Webdesign för idag och imorgon!

Dagens hemsidor kräver inte bara en snygg framsida, baksidan är minst lika viktig
För att få hemsidan levande krävs det enkla verktyg för uppdateri...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Kostnadseffektiv programmering - WIPmedia.se

Hej,
Vi på WIPmedia arbetar med Ukrainska och Tjeckiska välutbildade, erfarna programmerare. Alla våra programmerare har flerårig arbetslivserfaren...

Marknadsföring - i det breda perspektivet

Hej!

Marknadsföring, i det bredare perspektivet - eller marketing, är så mycket mer än bara kommunikation.

Marketing hjälper dig defini...

Rotavdraget

Jag har funderat på om rotavdraget kommit till för att motverka svartjobbandet. Är det så? Kunden får ju hälften av pengarna tillbaka så svartjobbarna...

Vem sköter garantiärenden?

Ska jag sköta garantiärenden om jag driver en webbshopp med grejer som har garanti? Ska kunderna skicka tillbaka prylarna till mig och jag skicka dem...

FlipDesign (Webbyrå)

FlipDesign tar på sig uppdrag från mindre simpla webbplatser till större komplexa lösningar där pålitligheten måste vara 100%. Allt som görs här på Fl...

Hur kommer man i kontakt med tillverkarna?

Hejsan!

Jag har kommit upp med en affärsidé och vill så snart som möjligt komma igång med arbetet med denna idé. Tyvärr har jag redan nu ett st...

FlipDesign (Webbyrå)

FlipDesign riktar sig till allt från små till stora företag som behöver en ny fräsch webbplats.

http://www.flipdesign.se/

Kontakta:
i...

Vilka är företagarna? Kön, ålder, utbildning, hemort

Som en del av ett spelprojekt om svensk politik håller jag på och klassificierar svenska yrkesgrupper efter variablerna utbildningsnivå, kön, typ av o...

www.magke.se - Affärslösningar för er!

Hej allihopa!

Tänker du på att göra affärer med Kina -- världens största marknad och tillverkningsland?

Hos oss blir det inte komplicer...

Utländskt bolag utan offentligt ägarregister

Känner ni till några seriösa företag genom vilka man kan registrera ett utländskt bolag utan offentligt ägarregister?

Fortsätta eller lägga ner?

Jag startade upp min firma i Oktober 2009, nu har vi alltså varit igång i 7 månader och jag vet inte längre vad jag ska göra.

Hur länge är det...

Registrera engelskt bolag

Känner ni till något seriöst företag man kan registrera engelska bolag genom?

UK Bolag

UK Bolag - Engelsk Ltd Bolag

Etablering av ett UK Limited företag
Att stifta ett Limited företag, även kallat ett UK Ltd. företag, motsvarar...

Webbslingan

Välkommen till Webbslingan!

Vi växer! Allt fler kunder väljer oss så häng med i utvecklingen och välj oss till din IT partner.

H...

offertskrivning & prissättning med frågetecken!

Tjenare!

Jag har drivit en liten designfirma under ett tag där jag pysslar med webutveckling och grafisk formgivning. För några veckor sedan fi...