Företagande Forum

Ska starta ett skivbolag

Hej!

Jag registrerade mig här idag för jag anser att denna hemsida är en riktigt bra kunskapsbank gällande att starta eget företag. Jag själv s...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Blockera telefonförsäljare med vemringde.se

Jag såg i omröstningen på företagande.se att de flesta av oss här vill slippa samtal från telefonförsäljare. Vemringde.se är ett komplement till Eniro...

Kategori: Anslagstavlan

Tävla och vinn ett aktiebolag

Jag vill tipsa om denna tävlingen för dig som vill ha ett eget aktiebolag:

ExpressIT webbkonsult

Hej!

Jag heter Anders Honkamaa och har i snart ett år haft en firma som jobbar med webbprogrammering. Dock har jag märkt att många kunder egent...

Driver du ett Startup och vill erövra världen? - DIN resa kan ta fart på STING

Om du driver ett nystartat bolag med globala expansionsplaner ska du ansöka till STING DAY. Eventet erbjuder plats för 15 unga, lovande Startups, som...

Ogräsvandring eller måla din inre bild?

Lördag den 22 maj kan du måla din inre bild efter en meditativ vandring
Söndag den 23 letar vi örter för hälsa och skönhet
Se www.walksweden.se<...

Gå sakta!

Hur många lopp finns det inte för den som har bråttom? Det ligger i tiden att stressa och göra en väldig massa saker samtidigt, men det gör oss splitt...

Hitta en tillverkare

Hej!

Jag har en idé på en produkt som jag skulle vilja hitta en tillverkare till, i sverige.
Om ni såg draknästet när det var 2 tjejer som p...

Kategori: Allmänt

Patris export import

Hej. Mitt namn är shadi och driver sedan 2007 en enskild firma export import företag. vi imporeterar matvaror f.f.a saffran, saffran produkter och tor...

Kostnadsfria verktyg till ny företagare

Start-Base har länkar till olika verktyg som företagare kan använda för sin verksamhet, inklusive flera kostnadsfria lösningar.

Bokföringsprogr...

Humor med Gary Larson :)

Stötte på denna http://www.wulffmorgenthaler.com/top10.aspx  :mrgreen:

Fast få saker slår en

Kategori: Off Topic

Bra bok om att starta fysisk butik?

Hej!

Har haft min webshop i ca 1 år och det går förvånansvärt bra 🙂 Men jag är väldigt sugen på att öppna en kompletterande fysisk butik.
...

Vill ha hjälp med vad mittt företag skall heta. Har just nu inga ideer.

Hej,

Jag skall starta ett bolag som skall hålla på med oberoende konsulttjänster inom Riskmanagement och Informationssäkerhet.

Jag försö...

Starta eget kurs skatteverket - Är de bra?

Det tipsas ofta om skatteverkets starta eget kurser men jag har aldrig hört om någon som varit där.

Har du eller vet du någon som varit där? Va...

Vad ska mitt företag heta mer? Godkändes ej.

Hej igen alla kunniga  🙂
Jag registrerade ett bolagsnamn för några veckor sedan men det var inte tillräckligt "unikt" och godkändes ej så nu ska j...

Bekräfta ägare av ett företag?

Jag håller på att göra en ny webbsida där användare kan lägga upp befintliga företag i ett register. Ägarna av företaget kan i ett senare skede regist...

Billigaste fraktsättet

Vilket fraktsätt är billigast inom Sverige för paket som väger några kilon? Är det bussgods, dhl, schenker, posten eller något annat?

Kategori: Off Topic

Lansering av en ny marknadsplats för affärsöverlåtelser

Med detta inlägg vill vi göra er uppmärksamma på att vi har smyglanserat bolagskartan.com. Vår ambition står fast: - att bli det naturliga valet vid <...

Fördelar/nackdelar anställd eller konsult?

Hej. Jag är i diskussion med ett mycket litet företag angående anställning. Jag har blivit erbjuden en anställning, men ej ännu skrivit något formellt...

De gav mig ett annat företagsnamn - vad ska jag göra?

Jag tänkte registrera samma bolagsnamn som min domän men det godkändes inte då det inte är tillräckligt utstickande ur mängden, om jag däremot hade sk...