Företagande Forum

Vill ha hjälp med vad mittt företag skall heta. Har just nu inga ideer.

Hej,

Jag skall starta ett bolag som skall hålla på med oberoende konsulttjänster inom Riskmanagement och Informationssäkerhet.

Jag försö...

Kategori: Allmänt

Starta eget kurs skatteverket - Är de bra?

Det tipsas ofta om skatteverkets starta eget kurser men jag har aldrig hört om någon som varit där.

Har du eller vet du någon som varit där? Va...

Vad ska mitt företag heta mer? Godkändes ej.

Hej igen alla kunniga  🙂
Jag registrerade ett bolagsnamn för några veckor sedan men det var inte tillräckligt "unikt" och godkändes ej så nu ska j...

Bekräfta ägare av ett företag?

Jag håller på att göra en ny webbsida där användare kan lägga upp befintliga företag i ett register. Ägarna av företaget kan i ett senare skede regist...

Billigaste fraktsättet

Vilket fraktsätt är billigast inom Sverige för paket som väger några kilon? Är det bussgods, dhl, schenker, posten eller något annat?

Kategori: Off Topic

Lansering av en ny marknadsplats för affärsöverlåtelser

Med detta inlägg vill vi göra er uppmärksamma på att vi har smyglanserat bolagskartan.com. Vår ambition står fast: - att bli det naturliga valet vid <...

Kategori: Anslagstavlan

Fördelar/nackdelar anställd eller konsult?

Hej. Jag är i diskussion med ett mycket litet företag angående anställning. Jag har blivit erbjuden en anställning, men ej ännu skrivit något formellt...

De gav mig ett annat företagsnamn - vad ska jag göra?

Jag tänkte registrera samma bolagsnamn som min domän men det godkändes inte då det inte är tillräckligt utstickande ur mängden, om jag däremot hade sk...

Telemarketing Gratis Startavgift

Under maj månad så satsar vi på att få in nya Telemarketing Uppdrag bjuder på startavgiften om uppdraget sträcker sig mer än 8 veckor.

Vi är et...

Kategori: Anslagstavlan

Bolag med samma namn

Konstig fråga kanske men tror ni det finns flera företag som har exakt samma namn? Enskilda firmor får ha det om de ligger i olika län. Jag har sökt p...

Anställa personal

Jag har lite frågor om att anställa:

1. Hur gör man för att anställa personal?

2. Vad kostar det i form av arbetsgivaravgifter och ann...

Investera i viner

Jag sitter och dricker ett glas vin och funderar på investeringar och sparande/pensionssparande. Började söka efter information om att investera i vin...

Bloop - Webdesign för idag och imorgon!

Dagens hemsidor kräver inte bara en snygg framsida, baksidan är minst lika viktig
För att få hemsidan levande krävs det enkla verktyg för uppdateri...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Kostnadseffektiv programmering - WIPmedia.se

Hej,
Vi på WIPmedia arbetar med Ukrainska och Tjeckiska välutbildade, erfarna programmerare. Alla våra programmerare har flerårig arbetslivserfaren...

Marknadsföring - i det breda perspektivet

Hej!

Marknadsföring, i det bredare perspektivet - eller marketing, är så mycket mer än bara kommunikation.

Marketing hjälper dig defini...

Rotavdraget

Jag har funderat på om rotavdraget kommit till för att motverka svartjobbandet. Är det så? Kunden får ju hälften av pengarna tillbaka så svartjobbarna...

Vem sköter garantiärenden?

Ska jag sköta garantiärenden om jag driver en webbshopp med grejer som har garanti? Ska kunderna skicka tillbaka prylarna till mig och jag skicka dem...

FlipDesign (Webbyrå)

FlipDesign tar på sig uppdrag från mindre simpla webbplatser till större komplexa lösningar där pålitligheten måste vara 100%. Allt som görs här på Fl...

Hur kommer man i kontakt med tillverkarna?

Hejsan!

Jag har kommit upp med en affärsidé och vill så snart som möjligt komma igång med arbetet med denna idé. Tyvärr har jag redan nu ett st...

FlipDesign (Webbyrå)

FlipDesign riktar sig till allt från små till stora företag som behöver en ny fräsch webbplats.

http://www.flipdesign.se/

Kontakta:
i...