Prenumerera Ekonomi
Röster i dotterbolag
Hej! |
|||
SPCS & UNICELLJag har under en tid kört SPCS Enskild Firma och har nu övergått till UNICELL UNI_BAS-standard och jag vill verkligen rekkomendera det till andra som... |
|||
Skillnad debet/kredit?
Hej |
|||
Byte från Enskild firma till Handelsbolag?????
Jag funderar på om jag måste avregistrera min Enskilda Firma innan jag registrerar ett Handelsbolag? |
|||
Bokföringskurser
Välkommen till vår bokföringsutbildning! |
|||
Bokföra bankavgifter.
Jag har en fundering på hur man bokför årsavgifter för bankgiro och Mastercard? |
|||
AvskrivningHar köpt en inventarie, på fakturan finns fraktkostnad med. Kan jag ta med det på avskrivning? på konto 1242? 15000 exl.m eller 15000 + frakt 380 exl.... |
|||
Inköp av mobiltelefon, vilket konto?
1. Jag har precis köpt in en mobiltelefon till min firma. |
|||
Några frågor
Hej, håller på och ska fylla i ansökan om F-skatt till skatteverket nu och har några frågor. |
|||
Att avsluta enskild verksamhet - vad gäller?
Hej, |
|||
Bästa bokföringsprogrammet för HB?
Bästa bokföringsprogrammet för HB? |
|||
Fakturadatum saknasJag fick precis en faktura som saknar fakturadatum. Det enda datumet som finns på fakturan är för "Oss till handa senast". Ska jag skriva till faktura... |
|||
konton?
Har en liten fråga gällande vilka konton man ska använda för olika händelser i företagets bokföring. |
|||
intag i företaget
Om jag vill ta in en begagnad bok till verksamheten |
|||
välja konto?
Såg denna fråga+svar på BFN. |
|||
preliminärskattMeddelande Under året betalar man ju en preliminärskatt varje månad, jag undrar bara hur denna ska bokföras, på vilka konton osv. Om den nu ska bokför... |
|||
OCR nummer
Är lite fundersam om jag har uppfattat det här med OCR nummer på fakturor rätt? |
|||
Några frågor om bokföring
Hej alla, |
|||
Behålla pengar i firman till nästa sommar?
Ny här och ny som egen. |
|||
EU-bidragVi i Sverige ska ju vara bland de sämsta i Europa på att söka EU-bidrag (källa bl.a. Privata Affärer). Jag tänkte då dra mitt strå till stacken och ti... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||