Prenumerera
Ekonomi
Bokföring av inventarier under 10 000:-
Hej, |
|||
Bokföra fakturor, inbetalningar osv
Hej alla företagare! |
|||
Betalningen till Bolagsverket (1900 kr); Kan det tas på AB't?
Hej, kort fråga kan denna nu privat betalade avgift tas på det nystartade AB't? |
|||
Konto 4001. Hur kreditera detta konto?
Hej |
|||
Skatt för 2013Hej! Undrar en sak. När jag gjorde klart bokslutet för 2012 och lämnat det med deklarationen i maj 2013, räknade jag ut skatten och betalade in till s... |
|||
Bokföra uttag i enskild firma?Hej! Undrar hur det egentligen är med egna uttag i enskild firma. Måste man bokföra uttag/överföring från företagskontot. Skatten styrs ju ändå av res... |
|||
Hur bokföra återbetald moms i enskild firma?
Hej, |
|||
Bokföra kundfordranJag har 2013 bokfört en faktura som kundfodring. Nu i februari 2014 betalas fakturan i sin helhet på bankgiro. Hur bokför jag den och hur gör jag veri... |
|||
Skatt i AB
Hej, |
|||
Problem med bokföring av hyra
Hejsan! |
|||
Kan man låna ut pengar privat till sitt bolag?En fundering jag har är om det är ok att låna ut privata pengar till sitt nya företag och vad finns det för för och nackdelar med detta?? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hjälp mig att komma igång!:)
Hej alla, hoppas någon kan hjälpa mig så att jag kan kommma igång. Har gjort några påhittade transaktioner ifrån företagsstart till bokslut. |
|||
Bokföra uttag reserverade för skatt & momsHade under företagets första tid ganska stora utgifter, där merparten av inkomsterna gick just till investeringar och dylikt. Under senare delen av rä... |
|||
Inköp av förbrukningsinventarie utomlands/i danmark
Hej alla! |
|||
i vilken ordning avslutar man en enskild firma?
Hej, |
|||
Konstaterade kundförluster
Hej! |
|||
Hur bokföra inköp av datorprogram från utlandet?Jag har enskild firma och bokför enligt kontantmetoden. Om jag har köpt en mjukvara/datorprogram från utlandet har jag förstått att vi måste bokföra d... |
|||
Bestämmande angående preliminär skatt
Hej! |
|||
Bokföra lagervärde under 5000:-
Hej! |
|||
Bokfört fel (moms) Skatteverket skyldig mig pengar
Bokföringsnämden och Skatteverket har inget intresse av att hjälpa till så jag frågar här. Kan betala en liten slant om någon är girig. Tack. |
|||