Prenumerera
Ekonomi
Faktura, skriva i moms eller inte på ett inköpt kvitto.
Vi har sålt en omklädning av ett par stolar som jag nu ska göra en faktura på. |
|||
Nolla konton-enskild firmaKan någon vänlig själ tänka sig att hjälpa mig med slutverifikaten för att jag ska kunna nolla kontona i SPCS? Jag vill så gärna göra det här "själv"... |
|||
kundfordring - kontantmetoden
Jag använder mig av kontantmetoden. |
|||
Underskott nystartat handelsbolag som lagts ner - kvitta
Hej, |
|||
Skaffa revisor tillfälligt - omsättningen strax över 3 miljoner
Hej, |
|||
Hur bokför jag ett privat lån in i ett HB
Jag undrar följande: |
|||
Pokersida söker delägare
Jag har en kontakt som har en pokersida och för att sprida ägandet vill han nu sälja andelar i detta. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföring av utlägg för kund som saknas på faktura i AB
Hejsan, |
|||
Bokföring av inventarier under 10 000:-
Hej, |
|||
Bokföra fakturor, inbetalningar osv
Hej alla företagare! |
|||
Betalningen till Bolagsverket (1900 kr); Kan det tas på AB't?
Hej, kort fråga kan denna nu privat betalade avgift tas på det nystartade AB't? |
|||
Konto 4001. Hur kreditera detta konto?
Hej |
|||
Skatt för 2013Hej! Undrar en sak. När jag gjorde klart bokslutet för 2012 och lämnat det med deklarationen i maj 2013, räknade jag ut skatten och betalade in till s... |
|||
Bokföra uttag i enskild firma?Hej! Undrar hur det egentligen är med egna uttag i enskild firma. Måste man bokföra uttag/överföring från företagskontot. Skatten styrs ju ändå av res... |
|||
Hur bokföra återbetald moms i enskild firma?
Hej, |
|||
Bokföra kundfordranJag har 2013 bokfört en faktura som kundfodring. Nu i februari 2014 betalas fakturan i sin helhet på bankgiro. Hur bokför jag den och hur gör jag veri... |
|||
Skatt i AB
Hej, |
|||
Problem med bokföring av hyra
Hejsan! |
|||
Kan man låna ut pengar privat till sitt bolag?En fundering jag har är om det är ok att låna ut privata pengar till sitt nya företag och vad finns det för för och nackdelar med detta?? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hjälp mig att komma igång!:)
Hej alla, hoppas någon kan hjälpa mig så att jag kan kommma igång. Har gjort några påhittade transaktioner ifrån företagsstart till bokslut. |
|||