Prenumerera Ekonomi
Problem med bokföring av hyra
Hejsan! |
|||
Kan man låna ut pengar privat till sitt bolag?En fundering jag har är om det är ok att låna ut privata pengar till sitt nya företag och vad finns det för för och nackdelar med detta?? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hjälp mig att komma igång!:)
Hej alla, hoppas någon kan hjälpa mig så att jag kan kommma igång. Har gjort några påhittade transaktioner ifrån företagsstart till bokslut. |
|||
Bokföra uttag reserverade för skatt & momsHade under företagets första tid ganska stora utgifter, där merparten av inkomsterna gick just till investeringar och dylikt. Under senare delen av rä... |
|||
Inköp av förbrukningsinventarie utomlands/i danmark
Hej alla! |
|||
i vilken ordning avslutar man en enskild firma?
Hej, |
|||
Konstaterade kundförluster
Hej! |
|||
Hur bokföra inköp av datorprogram från utlandet?Jag har enskild firma och bokför enligt kontantmetoden. Om jag har köpt en mjukvara/datorprogram från utlandet har jag förstått att vi måste bokföra d... |
|||
Bestämmande angående preliminär skatt
Hej! |
|||
Bokföra lagervärde under 5000:-
Hej! |
|||
Bokfört fel (moms) Skatteverket skyldig mig pengar
Bokföringsnämden och Skatteverket har inget intresse av att hjälpa till så jag frågar här. Kan betala en liten slant om någon är girig. Tack. |
|||
Redovisa lagervärde i INK2R
Hej! |
|||
Att registrera litet företag eller inte?Jag är i färd med att skapa lite olika små verksamheter internet. Hittills har jag tänkt att jag driver dem som "hobbyverksamheter" till de börjar dra... |
|||
Arbete i eget AB - är jag automatiskt anställd då?
Hej! |
|||
Bokföringshjälp
Hej! |
|||
Överföra bostadslån till företaget
Hej, |
|||
Hur får jag ihop balansräkningen?
Har lite funderingar kring balansräkningen. |
|||
sälja och köpa inventarierJag har en enskild firma där jag jobbar med film och där jag normalt säljer mitt arbete. Så det är fakturering kring detta jag är van vid och känner t... |
|||
Nollställa konton vid årets början/slutMan ska ju nollställa kontona 20xx mot 2010 i början/slutet av året. Men jag får inte ihop det riktigt. Enligt reglerna ska man ju bara nollställa gen... |
|||
bokföra iZettle
Hur bokför jag en kortbetalning med iZettle på rätt sätt? |
|||