Önskad sedan länge!

640
5
Bra tråd!



E-handel öppnar många möjligheter för oss företagare.



Jag passar på att ställa den första frågan.



Finns det några bra och kostnadseffektiva (Läs billiga) :wink:, sätt att marknadsföra sin webb plats?
18
Tipsa någon stor bloggare och hoppas att de skriver ett inlägg. [br]Beror ju lite på vad du säljer .. om det bara är vänstergängade skruvar så kanske det blir svårt att hitta en blogg stor nog. [br] [br]Men om din sida ser snygg ut och du t.ex. säljer kläder så är det nog inga problem.
4
Att få med sitt varumärke i redaktionella nyheter är ett kostnadseffektivt tillvägagångssätt, och oerhört effektivt eftersom det ger en större tyngd i budskapet.
ww.designinstyle.se
Anonymous
www.google.se
640
5
[quote="steinmetz"]Att få med sitt varumärke i redaktionella nyheter är ett kostnadseffektivt tillvägagångssätt, och oerhört effektivt eftersom det ger en större tyngd i budskapet.[/quote] [br] [br]Det låter logiskt... Några förslag på hur man får till det? :?
187
Skriv pressmedelanden, skriv artiklar om dit företag i branschtidningen och i lokaltidningen. Ring runt till några relevanta journalister och försök att få din artikel tryckt. [br]Försök att locka med några godbitar som gör det hela intressant för en journalist, va absolut inte påstridig, försök hellre att skapa någon slags relation (förhoppningsvis ingen sexuell sådan :-) ) [br] [br]Är du okunnig inom skrivandets konst så råder jag dig starkt att anlita en duktig skribent. [br]En bra länk om man vill förkovra sig inom skrivandet är [br] http://www.webbpennan.com
Frilansande människa
e-reklam
Google AdWords är minst sagt kostadseffektivt (läs billigt) för den typen av exponering och besökare du får.
15
[quote="Robaino"] [br] [br]Finns det några bra och kostnadseffektiva (Läs billiga) :wink:, sätt att marknadsföra sin webb plats?[/quote] [br] [br]Detta område är gigantiskt men om jag bara skall nämna de [b]billiga [/b](som visserligen kostar tid) så skulle jag rekommendera dig att [b]börja [/b]med dessa: [br] [br][b]1.[/b] [b]Bloggmarknadsföring. [/b]Skaffa dig egen blogg och anmäl din blogg i olika bloggdatabaser. Besök andras bloggar och posta kommentarer. Detta är ett otroligt bra sätt att nätverka på och hitta likasinnade. [br] [br]Sedan har det visat sig att vissa sökmotorer listar dina sidor snabbare när du har en blogg, då tänker jag främst på Blogger.com som ägs av Google, efter ca två dagar var min blogg Jonas Tips redan listad vilket är rekordsnabbt! [br] [br] [br][b]2.[/b] [b]Skapa en gratis rapport eller e-bok[/b] med nyttig information som folk kan skicka till varandra innehållande länkar till din webbplats. Är det något av värde för läsaren så sprids din rapport eller e-bok som ett virus vilket är otroligt kraftfullt och gratis. Du vet väl hur du själv ibland kanske skickar vidare intressanta saker eller roliga vitsar på fredag eftermiddag till dina vänner - detta bygger på samma teknik. [br] [br] [br][b]3.[/b] [b]Skriv artiklar inom ämnet[/b] och posta dem med din signatur på olika artikelsidor. [br] [br] [br][b]4.[/b] [b]Skapa en effektiv signatur[/b] för dina email som genererar klick till din sida. [br] [br] [br][b]5.[/b] [b]Posta i forum.[/b] Lämna experttips inom ditt ämne och använd din signatur i de forum som tillåter det. [br] [br] [br][b]6.[/b] [b]Använd ”Rekommendera en vän” funktionen[/b]. Gör det enkelt för andra att rekommendera sina vänner dina artiklar, tips och tricks.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.