Hogia Small OfficeBokföringsprogram från A-G hittar du här.

Hoogia small office

1. Med en eller ett par meningar – Varför ska man välja ert bokföringsprogram?

Hogia Small Office Bokföring är ett komplett bokföringsprogram med alla funktioner och möjligheter som behövs för ett mindre företag. Med Hogia Small office programmen kan du alltid växa inom Hogia, börja som en lite företagare och sedan växa upp till våra större system. Du får alltid tillgodoräkna dig ditt befintliga program vid uppgradering. Vi har en mycket kompetent supportavdelning. Med Hogia Small Office har du möjligheten att välja den branschanpassning som passar dig bäst. Hogia har snart funnits i snart 30 år och är ett helsvenskt företag.

2. Vad kostar ert bokföringsprogram?

- Hogia Small Office Bokföring Light kostar 590 kr exkl. moms ( 1 års Internet support ingår) Internetsupport nästkommande år 590 kr exkl. moms.
- Hogia Small Office Bokföring med internet & telefonsupport kostar  1990 kr exkl. moms (1 års serviceavtal ingår) program o serviceavtal nästkommande år 1498 kr exkl. moms.
- Hogia Small Office Bokföring med internetsupport kostar  1490 kr exkl. moms (1 års serviceavtal ingår) program o serviceavtal nästkommande år 1190 kr exkl. moms.

3. Om man har frågor efter att ha investerat i ert bokföringsprogram, hur funkar supporten?

 Vid köp av ett Hogia Small Office bokföringsprogram så ingår det alltid  ett års serviceabonnemang.  Vid köp väljer man om man vill ha endast internetsupport eller även telefonsupport. I Bokföring Light ingår det endast internetsupport.

4. Kan ni nämna några funktioner i ert bokföringsprogram som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

-  Snabbkontering.
- Du kan använda programmet till vilken bolagsform som helst.
 - Olika branschanpassad ade kontoplaner.
- Hjälpfunktion direkt i programmet och on-line dygnet runt.

5. Passar ert/era program till alla företag, bolagsformer och antal anställda eller riktar ni er till en viss målgrupp?

Man kan använda programmet till alla företag och bolagsformer men vi har även branschanpassning till bygg, restaurang, handel och åkeri/transport branchen.

6. Vad tycker ni är viktigt när man som nystartad företagare ska välja bokföringsprogram?

Att man börja med ett program som passar verksamheten och är enkelt att använda. Att programmet hela tiden måste utvecklas och uppdateras med tanke på att lagar och avtal hela tiden förändras. Dessutom bör man tänka på hjälpfunktioner och att det finns en bra support till programmet.

Besök Hogia här

 

walletPocketSaldo

1. Varför välja ert program?

PocketSaldo är ett bokföringsprogram för bokföring på enklast tänkbara sätt. Det är en app (mobilapplikation) som möjliggör att bokföra med en iPad eller iPhone. Därmed är bokföringen mer tillgänglig och man kan bokstavligen ”ha bokföringen på fickan”, om man så vill. Det behövs ingen anslutning till internet. Det finns inga tekniska begränsningar, som t.ex. tidsbegränsad giltighet eller max antal kassaböcker.

2. Vad kostar det?

I dagsläget kostar appen 40 kr, vilket är ett introduktionspris. Ordinarie pris är 129 kr. Det är en engångskostnad. Det tillkommer inget abonnemang eller andra kostnader.

3. Om kunden har frågor, hur fungerar er support?

Det finns en 20-sidig användarhandbok på svenska. I övrigt kan man mejla frågor, felrapporter eller önskemål till en särskild mejladress.

4. Kan ni nämna några funktioner som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

Det finns en funktion som kallas ”magiska balansen” som automatiskt räknar ut beloppet i en verifikatsrsad så att det blir balans. Man kan också lätt kopiera ett tidigare verifikat och använda det som mall.

5. Passar ert/era program till alla företag, bolagsformer och antal anställda eller riktar ni er till en viss målgrupp?

Vi riktar oss till mindre företag, föreningar och privatpersoner som sköter sina räkenskaper enligt klassisk redovisning (debet och kredit), sådana som tycket att 100 kr/månad i användaravgift är för mycket, och de som inte gillar att lagra sin bokföring på annan plats (i molnet). För att passa olika bolagsformer bör man ha en genomtänkt och passande kontoplan. I handboken finns vägledning hur man lägger upp sådana.

6. Vad tycker ni är viktigt när man som nystartad företagare ska välja bokföringssystem?

Om man är ovan vid bokföring bör fokus vara på de väsentliga grundfunktionerna. Många extrafinesser och tilläggsfunktioner kan vara förvirrande till en början. När företaget växer kan man behöva fler funktioner och hjälpmedel, som man då inser värde och behov av.

Besök PocketSaldo här

 

logga promikbookPromikBook

1. Varför ska man välja ert bokföringsprogram?

Promikbook är ett gratis bokförings- och faktureringsprogram som passar alla typer utav företag oavsett om det är ekonomisk förening, handelsbolag aktiebolag eller annan typ utav bolag. Det är molnbaserat och man kan ansluta fritt antal användare utan extra kostnad.

2. Vad kostar det?

Det kostar ingenting, grundversionen är gratis.

3. Om man har frågor efter att ha investerat i ert program, hur funkar supporten?

Vi har en inbyggd supportfunktion som är gratis i Promikbook. Vill man försäkra sig om att få svar snabbt på sina supportärenden kan man med fördel köpa till detta som en tilläggstjänst.

4. Kan ni nämna några funktioner i ert bokföringsprogram som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

Först och främst att det är helt gratis och att man kan ansluta obegränsat med användare. Vi är stolta över mycket i Promikbook. Här är några exempel för att nämna några:

  • Gratis inkassofunktion
  • Bokföring på olika dimensioner
  • Stöd för fakturaskanning med automatisk tolkning
  • Stöd för obegränsat antal användare
  • Enkla och tydliga rapporter
  • Dokumenthanteringsfunktion, du kommer åt alla dina dokument var du än befinner dig.
  • Stöd för utgående pappersfaktura
  • Import och export utav sie-fil
  • Och mycket mer

5. Passar ert/era program till alla företag, bolagsformer och antal anställda eller riktar ni er till en viss målgrupp?

Promikbook passar alla företagsformer.

6. Vad tycker ni är viktigt när man som nystartad företagare ska välja bokföringsprogram?

Det skall vara prisvärt, enkelt att använda och enkelt att komma åt. Vidare skall du inte betala för mer än de funktioner som du har behov utav. Skalbarheten är viktig.

Besök PromikBook här

 

Reko bokföringReko Bokföring

1. Med en eller ett par meningar ? Varför ska man välja ert bokföringsprogram?

REKO Bokföring är ett kraftfull ekonomiprogram som underlättar rutinmässigt arbete och möjliggör flexibel uppföljning. Programmet hanterar bland annat bokföringsmallar, snabbkonteringar, bokföringsklasser, objektredovisning, statushantering, kategorisering och tilläggsinformation.

Produktsviten REKO utgörs av en serie integrerade moduler vilka omfattar allt från bokföring och fakturering till hantering av kunder, leverantörer, personal och annan verksamhetskritisk information.

2. Vad kostar ert bokföringsprogram?

REKO Bokföring: 860:- exkl moms
REKO Start: (bokföring plus fakturering): 600:- exkl moms

3. Om man har frågor efter att ha investerat i ert bokföringsprogram, hur funkar supporten?

Grundläggande support omfattar personlig teknisk support direkt i programmet (kräver internet). Detta är kostnadsfritt och gäller ett år från inköpsdatum. Supportavtal kan även köpas till om så önskas vilket då även omfattar telefonsupport.

4. Kan ni nämna några funktioner i ert bokföringsprogram som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

REKO Bokföring erbjuder flexibel objektredovisning vilket innebär att kontering kan ske på samtliga verksamhetsobjekt (såsom kund, leverantör, anställd, projekt osv) för tydlig och detaljerad uppföljning. Egna verksamhetsobjekt kan även definieras efter behov. Programmet innehåller även en hel del smarta finesser och verktyg som förenklar samt snabbar upp bokföringsarbetet.

5. Passar ert/era program till alla företag, bolagsformer och antal anställda eller riktar ni er till en viss målgrupp?

REKO är anpassat för mindre och medelstora företag oavsett bolagsform. Programmet även kan köras i nätverk (kräver REKO Server).

6. Vad tycker ni är viktigt när man som nystartad företagare ska välja bokföringsprogram?

Dels bör programmet kännas rätt - trots allt är det ett program man kommer att spendera en hel del tid med. Dessutom ska programmet verkligen underlätta arbetet, inte skapa onödig frustration. Ett program ska även växa med verksamheten dvs vara anpassningsbart så att man slipper byta program efter en kort tid. Just enkelhet och möjligheten att anpassa programmet efter den egna verksamheten har varit vägledande då vi utvecklat REKO.

 

SchysstaC bokföringsprogramSchysstaC

1. Med en eller ett par meningar ? Varför ska man välja ert bokföringsprogram?

Litet (endast 1,3 MB) och enkelt att använda

2. Vad kostar ert bokföringsprogram?

Helt gratis. Ingen reklam, inga månadskostnader.

3. Om man har frågor efter att ha investerat i ert bokföringsprogram, hur funkar supporten?

Jag försöker så gott det går att svara på frågor angående själva programmet via e-post. Ingen support som rör själva bokföringen. Supporten är helt gratis.

4. Kan ni nämna några funktioner i ert bokföringsprogram som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

Äkta windowsprogram, ändringar i näst sista perioden påverkar automatiskt balansen i sista perioden, automatisk momsifyllnad som meddelar om man bokfort deb/kre felaktigt, olika förslag på kontoplaner, lätt att ändra i kontoplan

5. Passar ert/era program till alla företag, bolagsformer och antal anställda eller riktar ni er till en viss målgrupp?

Lämpligt för mindre företag och föreningar men går att använda till alla bolagsformer.

6. Vad tycker ni är viktigt när man som nystartad företagare ska välja bokföringsprogram?

Välj ett enkelt program.

Besök SchysstaC här

 

Specter bokföringSpecter Business Management

1. Med en eller ett par meningar – Varför ska man välja er produkt?

Specter Business Management är mycket enkelt att lära sig, är webbaserat och innehåller
många unika smarta funktioner som underlättar vardagen för användarna.

Det finns stora möjligheter att växa i systemet, lägg till de funktioner du behöver allt eftersom. CRM,  Systemet är helt integrerat, inget hoppande mellan olika programdelar.

Vi erbjuder både butikskassa och koppling till webbshop, samma lagersaldo överallt i realtid, unikt på Svenska marknaden. Specter är en komplett Multikanallösning, för försäljning på både webb och fysisk butik, inne- och utesäljare, Home Partyförsäljning m.m. Bokföring sker automatiskt i bakgrunden.

Snabb och kunnig support per telefon och e-post, vi får mycket beröm för supporten. Ingår i månadsavgiften.

2. Vad kostar ert bokföringsprogram?

Det beror på vilka funktioner man behöver, de flesta funktioner kostar runt 70-90 SEK per månad och användare. Sedan tillkommer en mindre startkostnad. Faktureras normalt per kvartal i förskott.

Vad man ska tänka på är att med vårt webbaserade system tillkommer inga överraskningar, det är en fast månadsavgift som inkluderar backup, uppdateringar, support och serverdrift. För de som dessutom sitter på olika platser är vinsten med vårt webbaserade system jämfört med ett traditionellt system väldigt stora.

3. Om man har frågor efter att ha investerat i ert program, hur funkar supporten?

Supporten ingår i månadsavgiften. Vi besvarar snabbt frågor per telefon och mail, mellan 8:00 och 18.00. För butiker finns jourtelefon kvällar och helger.

Vi får mycket beröm för vår snabba och kompetenta support.

4. Kan ni nämna några funktioner i ert bokföringsprogram som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

Butikskassa med integrerad betalkortsterminal, allt är webbaserat.
Integrationer till de flesta av marknadens webbshoppar och e-handelslösningar, se lista på http://www.specter.se/samarbetspartners .
Avtalsfakturering, omfattande stöd för företag som arbetar med återkommande fakturering.
Varianthantering, starkt stöd för företag som säljer kläder etc, skapar artiklar utifrån era val.
Multilager, ha lager på flera platser. Användbart om man t.ex har flera butiker, lagerställen m.m.
Integrationer med Kreditor och DIBS, för att förenkla betalflöden.

5. Passar ert/era program till alla företag, bolagsformer och antal anställda eller riktar ni er till en viss målgrupp?

Systemet fungerar utmärkt för de flesta mindre och medelstora företag. Våra kunder är i de flesta fall mindre företag med 1-25 anställda, dock har vi även kunder med mer än 100 användare. För e-handlare finns det unika funktioner som sparar massor av tid. Även företag som arbetar med återkommande fakturering, hyra och abonnemang finns unika funktioner.

6. Vad tycker ni är viktigt när man som nystartad företagare ska välja bokföringsprogram?

Att välja ett system där man snabbt kommer igång och kan få kompetent support och hjälp. Lämpligen också webbaserat för att därigenom slippa hålla på med diverse uppgraderingar och annat datorstrul, och kunna logga in från vilken daotr som helst.

Att systemet hjälper företaget att expandera, genom bra funktionalitet samt möjlighet att lägga till funktioner allt efter att behoven växer.

Besök Specter här

 

SpeedLedgerSpeedLedger e-bokföring

1. Varför ska man välja ert bokföringsprogram?

Vårt program är enkelt och vi hjälper till från det att du vill starta igång till att svara på frågor om den löpande bokföringen med vår bokföringsrådgivning som är mycket uppskattad och kostnadsfri.

Med SpeedLedger e-bokföring unika koppling till banken förs dina bankhändelser automatiskt över från ditt företagskonto på banken till din bokföring och görs om till färdiga bokföringsförslag. Det här gör att du slipper manuellt inmatningsarbete och aldrig missar en händelse.

2. Vad kostar ert bokföringsprogram?

Tjänsten finns i 3 varianter: e-bokföring Enskild firma, Standard och Förening.

Kostar från 169 kr /mån, fritt antal användare, bokföringsrådgivning och hjälp att komma igång ingår.

Tilläggstjänst: fakturering från 59 kr /mån

3. Om man har frågor efter att ha investerat i ert bokföringsprogram, hur funkar supporten?

Vår support eller bokföringsrådgivning som vi kallar det ingår i tjänster och är vår stolthet här på SpeedLedger. Vi svarar på bokföringsfrågor som rör den löpande bokföringen, vi har även teknisk support.

Välj själv om du ringa , maila eller chatta. Vi har generösa öppettider så att alla ska kunna ha en chans att nå oss.

4. Kan ni nämna några funktioner i ert bokföringsprogram som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

Funktionen Autokontering, kopplingen till internetbanken är helt unik och finns endast i SpeedLedger e-bokföring. Med den unika kopplingen till banken kommer alla dina transaktioner från företagskontot med i programmet. Det sparar tid (upp till 80% av bokföringsarbetet) och gör att bokföring och bankkonto alltid är avstämda vilket minimerar risken för fel.

SpeedLedger e-bokföring hjälper automatiskt till med debet, kredit och moms.

Programmet ger dig smarta bokföringsförslag och hjälper till att bokföra rätt.

Backup och programuppdateringar sköts med automatik.

5. Passar ert/era program till alla företag, bolagsformer och antal anställda eller riktar ni er till en viss målgrupp?

SpeedLedger e-bokföring passar alla företag och bolagsformer. De företagare som använder sig av och gör sina in - och utbetalningar via internetbanken. Enskilda firmor, föreningar, handelsbolag, aktiebolag kan spara mycket tid genom att använda SpeedLedger e-bokföring.

6. Vad tycker ni är viktigt när man som nystartad företagare ska välja bokföringsprogram?

Det finns flera bokföringsprogram att välja mellan på marknaden. Köp inte på dig ett dyrt program som inte motsvarar dina förväntningar. Är du beredd att göra en del av jobbet själv kan du spara pengar. Ta ändå viss hjälp med rådgivning, bokslut, deklaration.

Hur mycket tid vill du lägga på din bokföring? Med en koppling till internetbanken slipper du dubbelarbetet med att först lägga in betalningarna i banken och sedan en gång till i bokföringsprogrammet.

Vilken hjälp och support kan jag få? Har du stöd om det behövs? Se till att det finns support som svara på frågor angående din löpande bokföring.

Nu finns det smarta program, se till att bokföringsprogrammet ger dig smarta förslag och kommer ihåg hur du bokfört tidigare.

Besök SpeedLedger e-bokföring här

 

StepOne Bokföring nxt för Mac OS XStepOne Bokföring nxt för Mac OS X från Montania System AB

1. Med en eller ett par meningar - Varför ska man välja ert bokföringsprogram?

Montania System AB har funnits på marknaden i över 15 år och vi som arbetar här brinner för ekonomi och företagande. StepOne Bokföring nxt är utvecklat för dig som är Mac-användare och du får ett kompetent, problemfritt och smidigt system.

2. Vad kostar ert bokföringsprogram?

1495 kr ex moms, inklusive två månaders support- och serviceabonnemang.

3. Om man har frågor efter att ha investerat i ert bokföringsprogram, hur funkar supporten?

Två månader med kostnadsfritt serviceabonnemang ingår vid köpet. Då får du tillgång till telefonsupport och e-postsupport. Efter två månader kan du ta ställning till om du vill förlänga serviceabonnemanget med ett år i taget (990 kr ex moms/år).

4. Kan ni nämna några funktioner i ert bokföringsprogram som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

En systematisk och lättläst manual med tydlig uppställning och instruktioner för hur du handhar programmet, du kan skapa obegränsat antal företag, en rapportgenerator ingår som gör att du kan komma in i alla utskrifters layout för att ändra eller bygga helt egna rapporter, simuleringsverifikat för att prova hur olika affärshändelser påverkar företagets resultat- och balansrapport, automatkonteringar för återkommande händelser, SIE-export/import, budget med mallar, internredovisning, referensfält i verifikation för ”minireskontra” tex för avstämning av kundfordringar och leverantörsskulder.

5. Passar ert/era program till alla företag, bolagsformer och antal anställda eller riktar ni er till en viss målgrupp?

StepOne Bokföring nxt passar mindre och medelstora företag som använder Mac OS X, alla bolagsformer och företag med olika antal anställda. I StepOne-serien finns också två ekonomisystem med funktioner som fakturering med automatiska verifikationer, order/lager, leverantörsreskontra med möjlighet att skapa utbetalningsfil för internetbank och projekt.

6. Vad tycker ni är viktigt när man som nystartad företagare ska välja bokföringsprogram?

Att det finns en trygg och stabil leverantör bakom produkten, att du har möjlighet att få kunnig hjälp om du kör fast, att programmet uppfyller gällande lagkrav, att du kan lita på att programmet räknar rätt och att du kan växa i systemet.

Besök Stepone bokföring här

 

Bokföringsprogram från T-Ö

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
1 kommentarer
2015-07-22 12:43
Tack för en bra artikel.

Vilka bokföringsprogram har importering och exportering möjligheter? Vi har idag exportering till Visma lön 300/600 och det är väldigt eftertraktat av våra kunder.

Vi arbetar med tidrapportering och vi söker efter bokföringsprogram som erbjuder tillgång till deras API där våra kunder kan exportera ut timmar och sedan importera i deras bokföringsprogram.

Tacksam för svar,
Timeport Sverige
www.timeportal.se
Se mer...
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.