Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 3 dagar sedan
Nykomling
2

Avdragsgill skrivbordsstol i hemmakontor

Hej, jag undrar om en skrivbordsstol till ett hemmakontor räknas som en avdragsgill kostnad för en enskild firma enligt Skatteverket, även om hemmakontoret inte är ett avskilt, dedicerat rum utan är placerat i t.ex. sovrummet? Arbetet är kontorsbaserat, så stolen behövs för arbetet. Jag undrar också om ljudabsorberande paneler för att förbättra ljudkvaliteten vid mötes‑samtal är avdragsgilla.
Toppskribent
1571
268
Ja, det tycker jag allt.  Jag hade gjort det.  Man får titta på hur stor alternativ användning en pryl har.  En kontorsstol är knappast nåt du nöjes-sitter i, äter middag i eller tittar på TV.  Så då kan man med fog hävda att den används i rörelsen.
Ljudabsorberande paneler likaså.  Jag har själv avstått från att köpa grejer ( som jag egentligen behövde ) från Visma då deras säljare satt i ett öppet landskap med skrikande kollegor runt om.  Otroligt oproffessionellt.

Att däremot t.ex köpa en soffa och påstå att den behövs i rörelsen för att ta emot kunder, går dom inte på.
Nykomling
2
Tack, uppskattar inputen!
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.