Många företagare kan slippa nya kassaapparater

58
Tycker inte det är värt att göra de på det här sättet. Blir krångligt för kunden och även för företaget själv då han måste ta varje kunds namn och adressuppgifter och bokföra det, fall jag köper en coca cola på en närbutik vill jag gå in hämta colan ge det belopp som den kostar och sen gå inte skriva massor av uppgifter eller samma sak fall jag köper en pizza. det funkar väl bara för dom som har få kunder men dom flesta av dom företaget tar det mesta på faktura så dom slipper redan detta[br][br]Mvh / David
Kontorsteknik - Stockholms leverantör av kontorsmaterial, kontorsmaskiner och kassasystem med så väl service av maskinerna och installation
2066
2
Det är ju precis som de skriver - att det fungerar bra för företag som inte har mycket kontantkunder.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
1165
Har du läst PDF:en som det länkas till? De skriver att det nog är ett måste med att det är företag med få kunder per dag. Med för t.ex. en frisersalong, massör eller liknande  där man har kanske 5-10 kunder/dag och man dessutom bokar tid först så är det inga större problem att hantera detta.[br][br]Finns en del andra ställen också, som exklusiva boutiquer, bilverkstäder och liknande där man kanske inte riktigt jublar av glädje för nöjet att investera ett antal tusenlappar i något som i vart fall inte hjälper dem att utveckla verksamheten.
58
Jag ber om ursäkt, skummade igenom texten och låste mig fast vi rubriken och ledsnade lite då jag själv tycker att lagen är ganska bra då det hjälper för konkurrensen i landet och får frågan dagligen hur man kan undvika att köpa ett kassaregister 
Kontorsteknik - Stockholms leverantör av kontorsmaterial, kontorsmaskiner och kassasystem med så väl service av maskinerna och installation

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.