Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Nykomling
4

Svårt att hitta kompetenta medarbetare - uppgiven

Driver IT-bolag och har nu testat fyra olika anställda under en tvåårsperiod men får inte det att fungera. Intervjuerna känns bra, de är taggade, vill jobba, men resultatet uteblir. Ger det tid, försöker coacha och halverar min egen lön för att det ska gå runt under uppstarten.
Det är relativt enkla uppgifter och kräver mest en vilja av att lära och utvecklas. Tänker jag i alla fall. Men mina krav är kanske för högt ställda.

Jag tar så klart en del på mig själv och jobbar med att vara tydlig i mina krav men upplever att problemet inte främst ligger hos mig. Viljan finns hos dem helt klart men kompetensen är så låg att arbetet inte ens täcker halva lönen. Detta trots att två anses som seniora i arbetet.

Samtidigt som alla ska ha så förbannat höga löner...

Vet att många har problem med att anställa men ska det vara så här svårt att få företaget att växa?

Frustration. Uppgivenhet. angrycrying

Har ni några tips?
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.