Företagande Forum

Vad ska inkluderas vid utbetalning av arvode (fotografering)?

Hejsan, jag tänkte använda ett par fotografers alster och undrar vilka avgifter jag ska tänka på.

Ifall fotografen inte har ett företag utan ä...

Kategori: Allmänt

Bonanza expanderar till USA

I 20 år har Bonanza levererat lärarledd utbildning, e-learning och IT-verktyg för de som inte tycker att siffertunga resultatrapporter...

Kategori: Anslagstavlan

Förstå företagets ekonomi i färg och form med Bonanza!

Utbildning i ekonomi kan förenklas och förtydligas och till och med göras roligt. Varför måste ekonomiutbildning vara både svårt och tråkigt? ...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Hålla i gitarrkurser

Jag planerar att hålla i gitarrkurser. Tänkte ta lite betalt från varje "elev". Min fråga är hur jag gör detta, så att allt går rätt till? Vart går gr...

Vad räknas som spam?

(Om detta ligger fel så får någon moderator gärna flytta det till rätt ställe)

Om jag skickar ut ett säljbrev till en kund och min uppföljning...

Hur fungera uttag av egen insättning!

Hej!
Vi har drivit vår firma (enskild firma) i 3 år, under dessa år har vi satt in egna pengar ca 80.000 kr . nu när företaget går hysat bra så dku...

Lagerbolag 5495 kr. Inget krav på tillsättande av AK

Behöver du ett Aktiebolag?

Då har du du hittat rätt. Vi har Aktiebolag färdiga med F-skatt, Momsregistrering, Plusgiro och Bankgiro konton...

Administrativa tjänster

Startar nu eget och kan erbjuda ett brett utbud av administrativa tjänster såsom
Löpande Bokföring
Redovisning/Inbetalning skatt
Redovisning/...

Några funderingar

Om jag ska sälja något på lösvikt, måste jag då ha någon slags speciell butiksvåg (kopplad till kassan) eller kan jag använda en vanlig hushållsvåg?

Varför holdingbolag?

Hej!

Läste på: http://sv.wikipedia.org/wiki/Holdingbolag

Vilka fördelar ger det att ha ett holdingbolag? Bolaget kan äga flera dotterbo...

Prissättning

Om jag köper in en vara och säljer den vidare som den är, hur stort bör påslaget vara för att jag skall få full täckning? Om jag köper in en vara och...

GrafiskProfil till företag eller nystartadeföretag!

Lskt Progressive.
LSKT Progressive är en kreativ innovationsbyrå utan gränser. Genom att arbeta
strategiskt och kreativt skapar vi oanade lösnin...

Startpaket för företag till bra pris...

Att komma igång med sitt företag samt att ha ett professionellt utseende behöver inte alltid kosta skjortan och därför har jag tagit fram ett paket fö...

Julkampanj till och med 31/12

För varje hemsida som beställs före 31/12 kommer vi skänka 200 SEK till Rädda Barnen. Se till att skaffa er en snygg hemsida samtidigt som ni gör en g...

slänga gamla fakturor

Hej! Jag har tagit över en enskild firma"dödsbo" efter min far,och ombildat det till ett AB.
Kan Jag slänga all gammal bokföring som gäller den ens...

Ink Madness - Tattoo Removal

Tjenare!
Jackie var namnet, sedan några månader tillbaka driver jag nu företaget Ink Madness som jobbar med att ta bort tatueringar med YAG-laser....

Mobila tjänster till ditt företag, avi, påminnelse, kundklubb.. Mobilbiljett.se

Lansering av M:obilbiljett.se!

Den första i raden av tjänster lansers nu på m:obilbiljett.se

m:avi
Tjänsten m:avi är en...

Mobila tjänster, nästa genererations marknadsföringskanal

Hej allihopa,
Jag (Claes) och min kollega gick i förra veckan live med vår affärsidé. Vi har  jobbat i 3 månader från det att vi sa "go" tills dess...

Godkänd kökstrustning?

Jag planerar att starta en butik med försäljning av div tillbehör för bakning och i butiken även baka en del till försäljning, säg runt 3 plåtar muffi...

Ideell förening som kommanditdelägare?

Hej ,

jag kollade ett kommanditbolag på ratsit och allabolag.se och såg att det hade en fysisk person som komplementär och ytterligare ett komm...