Företagande Forum

Gratis Platsannonsering!

Nu erbjuder vi GRATIS platsannonsering för alla annonser som läggs in före den 1 mars 2010.

Som arbetsgivare kan ni ladda upp er logga, skriva...

Kategori: Anslagstavlan

Bra entreprenörsbok

Hej!

Kan någon tipsa om en bra bok som handlar om entreprenörskap och företagande? Får gärna vara en självbiografi. Viktigt att den är lärorik...

Kategori: Allmänt

Kolla om ett bolag är svartlistat

Var kan man kolla om ett bolag har blivit svartlistat? Både svenska och utländska bolag.

Öppnar Maltabolag, Cypernbolag, Offshorebolag och SUF

Om det är någon som har ett intresse av att öppna upp företag, t. ex Maltabolag, Cypernbolag, Offshorebolag eller aktiebolag utan 100.000 i aktiekapit...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

eftersöker microsoft word/ecxel fakturamall

Letar efter den mkt enkla mall som microsoft tidigare hade, men som inte går att ladda ner där längre.

Mallen innehåller ett antal rektanglar m...

SEO & Förbättrings -Rapport. Gratis genomgång av er webbplats.

Fram t.om 2010-01-15 erbjuder SEOinDeep en helt gratis genomgång av er webbplats samt bifogad skriftlig rapport på förbättringar ni bör göra för att å...

Tävling Januari ut!

Vi tänkte starta året med en tävling......

Passa på att anmäl er

Det digitala CV:t!

Vi är Sveriges smartaste och mest professionella jobbsajt med stora ambitioner. Webbplatsen fungerar som en mötesplats mellan arbetsgivare och arbetst...

Onlinebutik - Söker logotype

Hejsan!

Jag kommer lite senare i år att starta en onlinebutik. Utbudet kommer bestå av allt från dekorationsstenar till blyertspennor och fotor...

Få egendesignade kläder tillverkade?

Hej

Jag har affärsideen att få egendesignade vinterjackor uppsydda. Mina funderingar går mot Asien pga priserna. Är jag fel ute? Eller skulle e...

ILLUSTRATIONER

Behöver du hjälp med illustrationer ?

kontakta mig ! 

Marcelo heter jag och driver egen tecknarstudio . arbetar både traditionellt och...

Frigör kapital i ert bolag

Hej!

Vi vet att just nu har många det kärvt. Vi vill därför göra er uppmärksamma på att hjälp finns att få. Avyttring av inventarier, restlager...

Sälja enskild firma

Hej
Jag har enskild firma sedan 20 år. De senaste 5-6 åren har jag samarbetat med / varit underlevarantör till ett aktiebolag som nu vill ha mig so...

Namn på företag - Sverige / Indien

Har ett koncept inom logistik / agency services där huvudelen av kunderna kommer att finnas i Indien.

Har någon ett bra namn som skulle funka i...

Använder du SMS i din verksamet? om inte läs vidare!

-Tänk dig postens sms-avisering när ditt paket finns att hämta.

-Tänk dig att du får en påminnelse som ett SMS dagen INNAN du ska gå till f...

Faktura som Kvitto?

Hej alla! 🙂

Har sedan någon månad tillbaka suttit och smyg läst på forumet och inte förens nu gjort mig en användare, men bättre sent än aldri...

Kan mitt aktiebolag köpa ett annat aktiebolag?

Hej!
Jag sitter i tankarna att köpa upp en befintlig verksamhet till mitt nuvarande företag.
Jag har ett Aktiebolag och det företaget jag är int...

Jag funderar på att starta en tidning, vad ska jag tänka på?

Jag har under en längre tid funderat på att starta en papperstidning inom ett område där det idag enbart finns en liknande tidning som säljs internati...

Kvinnliga företagare eller blivande driftiga kvinnliga företagare sökes!

Vogue By J
Vogue By J / Bellezza Concept You want it - we have it! Mode och skönhet i en härlig blandning och med stora karriärsmöjligheter för den...

När startade mitt Räkenskapsår?

Konstigt som det låter så har jag glömt bort startdatumet för mitt räkenskapsår.

Jag har fock min F-skatt och moms registrerad f.o.m 6 Oktober...