Företagande Forum

Företag som säljer genom föreningar, skoklasser etc.

Hej,

Jag har funderat lite på en sak. Ett företag som säljer sina produkter genom föreningar, klasser, ungdomar etc. räknas ungdomarna/barnen s...

Kategori: Allmänt

Om plastkort och magnetremsor!

Hej!

Sitter för tillfället mitt i planeringen av ett nytt projekt. Det är något som i grunden handlar om ett rabattkort. Inom kort har jag förh...

Kategori: Off Topic

I vilken ordning?

I vilken ordning ska jag göra det och vad ska jag göra?

Fastän jag läst så mycket om att starta företag och gått igenom det flera gånger i mit...

Inbjudan till regionfinaler i Umeå, Örebro och Malmö

Inspiration, seminarier och prisutdelning för dig som är intresserad av företagande!

Välkommen till regionfinalerna i den nationella tävlingen...

Kategori: Anslagstavlan

Vad ska man göra?

Hej!

Vad ska man göra som arbetslös i dessa tider? Starta eget (krävs kapital som inte innehas och även svårt att få)? Söka arbete (väldigt dål...

Inkasso tips?

Någon som har tips på inkassobolag som man inte behöver avtal med? alltså dit man kan vända sig lite då å då? gör inget om det kostar lite mer än ex S...

VARNING - För Reklambyrån:

VARNING: Invision Media Group i Göteborg

De ringer upp SMÅFÖRETAGARE och erbjuder att ha ditt företagsnamn på en avskiljare i var...

1000 Mössor

Hej Alla,

Har 1000 dam mössor som är tillverkad med 100% ull till ett företag som har satt marknads pris på + 350 kr. Dem är inplastade.

Utförsäljning i blomsteraffären på Hornsgatan 71 STH

:bravo Ronja, nybliven florist som redan i skolan vann priser, för sina arrangemang har nu tagit över Söders Blomstershop och säljer ut krukor, fina...

Använda IKEA som grossist?

Nybliven medlem på sidan och förhoppningsvis nybliven företagare inom en snar framtid. I väntan på besked om startaegetbidrag så bubblar det av idéer,...

Sälja produkten utomlands

Hej!

Skall sälja en programvara till att börja med i sverige. Säg att det går bra och vi vill börja sälja i tex. Norge och Danmark.

Vad...

Alltryck uppland. Vi levererar profilkläder, text & dekor och skyltar

Alltryck Uppland

www.alltryck.se

Vi är en leverantör av profilkläder, sport & fritidskläder, skyltar och skyltmaterial.
Vi söker allt...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Kylli Emballage

Hej

Jag heter Monika Kylli och driver enskilda firman Monika Kylli Emballage & Handel där jag främst säljer postemballage i olika former. Maili...

Artikel i DI.se

Blev riktigt glad över att vi omnämndes så positivt i dagens indrustri att jag ville sprida vidare artikeln och tipsa fler som behöver betala sina räk...

Drop shipping

Hej!

Har jag förstått det hela rätt om jag säger att drop shipping är att jag är återförsäljare till ett företag, men jag har aldrig varorna i...

50 000 kr för att starta aktiebolag

I april nästa år halveras kapitalkravet för att starta aktiebolag. Istället för 100 000 kr kommer det att räcka med 50 000 kr.

– Att beh...

Kategori: Nyheter

Miljöpartiet vill sänka sociala avgifterna till 10 procent för enmansföretag

Miljöpartiet charmar nu landets småföretagare. Maria Wetterstrand och Peter Eriksson sa vid valupptakten i helgen att partiet nu ska bli ett småför...

Kategori: Nyheter

Donera pengar, välgörenhet!

Hejsan allihopa!

Vi håller på och startar en ny e-butik och vi har bestämt oss för att donera lite pengar.

Den organisationen som vi hi...

Växtvärk? Vi bygger för din verksamhet

Hej !

Jag heter Mats och har hållt på med byggnationer över 25 år.Har varit inom skyddsbranschen i 5år.
Där fick jag lära mig mycket om data...

Hur ser er personalsituation ut?

Personalen är idag en organisations viktigaste resurs. Fungerar inte personalen effektivt får det svåra biverkningar inom organisationen och i förläng...