Företagande Forum

Ny matsajt för livsnjutare, www.kökschefen.se

Varmt välkommen till kökschefen.se!

Hos kökschefen.se finns recept på god mat för de allra flesta tillfällen, till vardag och till fest, inspi...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Enklaste bolagsform och hur gå till väga?

Halloj!

Nu börjar jag känna att det är dags att ta steget, jag har under det senaste året fått tacka nej till massvis med jobb då jag inte har...

Kategori: Allmänt

enklalösningen.se

Enkla lösningen erbjuder dig som företagare hjälp med marknadsföringen på internet utan att de ska kosta skjortan. Du kan aldrig veta när kunderna vil...

Köpa / sälja etablerad webshop

Hej,

Är det någon som vet vart man kan vända sig för att sälja sin webshop?

Jag har en väldigt fin ekologisk webshop som är till salu. K...

Bidrag till nystartad firma?

När jag just startat min firma, inom bygg. Så ringde ett företag som hävdade att man kunde söka en massa bidrag som nystartat företag och erbjöd sig h...

Hur mycket är det rimligt att firmamobilen kostar?

Har funderat på att köpa ny mobil till firman.
Godkänner skattemyndigheten att man köper en mobil för säg 3000-4000kr eller kan det underkännas?

Skapa spel likt de på Facebook

Är det någon som har koll på hur avancerat det är att ta fram spel likt de som finns på facebook. Farmville cafeworld fishworld och sådana.

Är...

Starta eget AB - Praktiska frågor

Hej,

Jag funderar på att starta ett eget AB där bara jag själv kommer att arbeta. Jag kommer att fakturera mina kunder för de timmar jag arbeta...

Jurmala/havs/strand/kant

Ca 2 mil utanför Riga på den ena sidan floden eller 2 mill åt andra sidan där har ni paradiset på nära håll. Starta verksamhet mot Lettland medan det...

Kategori: Off Topic

Ska jag ta steget?

Skulle behöva lite råd.
Jag är grymt sugen på att starta eget företag igen. Har tidigare drivit eget i 4 år men har de senaste 2 åren varit anstäl...

3G M2M-lösningar - koppla upp apparater, fordon etc till internet!

ITnytta fokuserar: [color=blue]3G[/color]

Vänd dig till oss när du vill koppla upp dina apparatskåp, kamera, fordon eller annan utrustning t...

Kategori: Anslagstavlan

Expert på husgrunder

Leif Tjällden AB är ett företag i byggbranschen. Vi jobbar med husgrunder och bygg...

Uthyrning av containers och magasinering

Alabanza AB är ett företag med säte i Täby utanför Stockholm. Vi jobbar med att h...

Behöver starta eget?

Jag har en färdig produkt (en bok) som säljs via en självpublicerings- och print-on-demandsajt. Men för att jag själv ska tjäna mer har jag sneglat på...

Hur gör ni när det kommer till att skapa en logga?

Har funderat på hur man bäst går till väga om man vill ta fram en logotyp.. gäller det som vanligt att spana runt omkring sig, eller ska man vara nytä...

Kategori: Off Topic

Se hit, ni som söker en bra samarbetspartner när det gäller plast

Kolla in Nordens bästa plastleverantör!

http://www.youtube.com/watch?v=zc6EbdpXbJM

Snickare med lite frågor!

Jag har kört en byggfirma nu på halvtid ungefär ett halvår. Har lite undringar.
Jag har sagt till kunderna att jag som minst debiterar 4 timmar. Är...

Anställa i enskild firma

Hur gör man när man ska anställa personal i en enskild firma? Var får man tag på mallar till avtal?

Gör du hemsidor?

Vi söker en ny kreativ, pålitlig och kompetent leverantör som kan hjälpa oss med att göra enklare hemsidor, när vår egna kapacitet är överansträngd.

Kategori: Anslagstavlan

Professionellt enkätverktyg

FluidSurveys har kommit till Sverige och med ett profissionellt enkätver...