Företagande Forum

Kan du leva på ditt företag?

Läste för inte så länge sedan att de flesta nystartade företag drivs vid sidan om ett vanligt jobb, många går i konkurs redan efter 1-2 år och att end...

Kategori: Allmänt

Vilken linje för företagande på gymnasiet?

Nu är det så att jag kommer inom ett år att få välja gymnasieskola, program och inriktning.

Jag vill senare satsa på företagande, men vet inte...

Kostnadsfri marknadsanalys

ILUMINAR Market research är ett nystartat företag som ger andra nystartade företag stöd och rådgivning gällande marknadsundersökningar och analyser me...

Kategori: Anslagstavlan

Välgörenhet

Jag har svårt att skänka pengar till hjälporganisationer för jag uppfattar att alldeles för lite pengar går till rätt saker, jag har lite planer kring...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Handla profilkläder? varför inte?

Varför handlar inte privat personer Profilkläder? Kvalité och snygg design.
Och varför finns det inte några ( vet inte några butiker i Skåne som sä...

Företagsnamn - innovationsföretag

Är på gång att starta enskild firma där jag kommer utveckla idéer inom olika områden. Det första produkten blir ett hjälpmedel för målning av hus och...

Nattklubb

Stämmer det att man i Sverige måste ha restaurangrörelse för att få tillstånd att driva nattklubb?

Moms på utfört arbete/arvode

Jag har ett AB och har en kille som arbetar för oss men är inte anställd, han i sin tur har ett eget företag (Enskild firma som innehar f-skatt).
<...

Ny affiliatesida

Hej! Jag har just startat en ny internationell affiliatesida och tycker det ska bli spännande att se hur detta faller ut. Än så länge finns inte så må...

Hitta massör/naprapat: Massagemotorn.se

IDAG gick massagemotorn.se LIVE på riktigt!

Hitta massör/naprapat/spa/sjukgymnast/coach  nära dig! 🙂
Feedback uppskattas givetvis!

O...

Prissätta med 1995 eller 2000kr

Jag ska prissätta en produkt och funderade på detta med priset och varför det nästan alltid används 99, 199, 998 och liknande. Lurar det verkligen oss...

Hur gå vidare efter kontakt med kund?

Hej, jag har skrivit i en tidigare tråd där jag beskrev att jag är helt nybörjare på detta med företagande och allt pappersarbete vid sidan om. Jag ha...

Fakturera möte?

Hej allihop, jag undrar vad det är för regler som gäller för att fakturera möte.

Ska man klumpa ihop allting, inkl. tid för resor och ta timar...

Affär med Rssland

Jag börjar en affär med RUSSLANd. Vi förberädar ett avtal, måste man skicka en fakrura till dem, om de inte kräver, töts att här i Sverige måste man g...

10% rabatt på hemsida för nystartade företag

Som webbdesigner är det svårt att hinna med sin egen hemsida. Nu har jag dock kommit till skott och gjort en uppfräschning av min egen hemsida.

Vart fixar man bra telefonnummer ?

Hejsan.
Ska snart dra igång min verksamhet. Dock skulle jag vilja ha en mobil med ett relativt enkelt telefonnummer som inte kommer kosta massa. Ex...

360 Panoramabilder

Hej!
God fortsättning och Gott Nytt År till alla här på forumet.

Mitt namn är Steve och jag driver mitt eget företag SIA Panorama. Vi skapar...

Vi lanserar snart europas modernaste ekonomisystem!

OnEconomics kommer under 2011 lansera ett nytt ekonomisystem och vår målsättning är att det skall vara europas modernaste.

Vi kommer utgå från...

Duplicering/kopiering av CD/DVD

Hej

Jag och mitt företag Cognitus har produktionskapacitet tillgodo som vi vill ställa till andra företagares förfogande när det gäller vår ava...

hjälp med att tolka information?

Hej!
är helt ny på detta med företagande men känns väldigt spännande ..
har fått ett erbjudande om att ta över ett företag ...
kollade på all...