Prenumerera Ekonomi
Bokföring/kontering av skuld
Jag undrar hur man bokför en utbetalning av en skuld, eller alltså när företaget ska betala tillbaka de pengar jag "lånat" till företaget! |
|||
Tips köpa kylskåp till företagetJag behöver köpa ett nytt kylskåp till företaget. Jag driver ett gatukök och behöver en restuarangkyl som klarar av att öppnas och stängas många gånge... Kategori: Inköp |
|||
Moms och skatt
|
|||
Moms och skatt söktjänst på internet
|
|||
Moms och skatt söktjänst på internet
Håller på att starta en söktjänst för sponsring och har en liten fråga. |
|||
Ingående lagerHej, jag har startat en enskild firma och har med mig ett lager från tidigare hobbyverksamhet. Jag har fått lagret värderat av en oberoende expert. Sk... |
|||
Bokföra handpenning via obs-konto
Hej, |
|||
Bokföra högre belopp än vad som står på fakturanVi sålde en egenskriven bok och skickade med en faktura i paketet. Efter leverans, men innan betalning, beställde kunden ytterligare ett exemplar av b... |
|||
Fråga om löneuttag aktiebolagHar varit ganska försiktig med löneuttag under året pga. av att företaget är relativt nystartat. Nu ser jag att jag kommer att ha resultat på sista ra... |
|||
Använda aktiekapital för att köpa en tjänstLåt säga att jag startar ett aktiebolag som är webbaserat med ett kapital på 50k. Har jag rätt att använda dessa pengar att betala en snubbe som gör g... |
|||
Bankgiro eller företagskonto??Jag är nybörjare inom bokföring och försöker förstå hur jag ska bokföra olika händelser. Det jag har fastnat på är om jag ska bokföra fakturor som jag... |
|||
Sälja fakturorBerätta om era erfarenheter av att sälja fakturor? På factoringl... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
ändra i bokföring och årsbokslut i efterhand
Hej! |
|||
Bokföring av hotell.
Hej. Jag har en nystartad enskild firma. Jobbar som konsult. |
|||
Företags kommunikation
Tjenare alla företagare! Kategori: Inköp |
|||
Omräkningsnyckel? (egenanställningsföretag, Frilans Finans)
Hej! |
|||
Kontera konferens med personal
Hej |
|||
varan VMB och portot inte?
Hej! |
|||
Tips på bokföringsprogram?
Undrar om ni har tips på bra och prisvärda bokföringsprogram för Enskild firma? |
|||
Bokföra obetald faktura
Hej, nybörjarfråga om bokföring: |
|||