Prenumerera
Ekonomi
Skatte konto i AB
hej |
|||
Problem med att bokföra och skriva av inventarie
Hej |
|||
Bokföra felaktig transaktion?Hej, nån har felaktigt satt in 1000 kr på mitt PlusGiro. De hade helt enkelt skrivit fel PG-nummer. Jag har fått kontakt med dem och banken ska återfö... |
|||
Får pryl som betalning, gör inköpet själv. Hur fakturera?Jag har gjort ett jobb åt en kund och vi kom överens om att en ny mobiltelefon skulle bli mitt arvode. Min kund är en upptagen människa och har sällan... Kategori: Inköp |
|||
Förtydligande angående preliminär skattJag pluggar heltid på universitet men har vid sidan av en enskild firma samt en vanlig anställning på ett deltidsjobb, i år är första året som jag beh... |
|||
Fel moms efter korrigerade poster innan bokslut
Hur korrigerar jag när jag gjort ändringar innan bokslutet som påverkar momsen tillbaka till andra kvartalet och fram till sista kvartalet? |
|||
Koncernredovisning när företag köper aktier i annat bolag?Mitt bolag har köpt aktier (66%) i ett annat bolag. Måste jag tillämpa koncernredovisning nu? Kanske dum fråga men en som påstod detta och att det vor... |
|||
Kan man flytta vinst mellan bolag?
Hej, någon som vet vad som går att göra. |
|||
Val av redovisningsbyrå.
Hej, |
|||
Bokföringsprogram som kan skapa SRU-koderVilka bokföringsprogram kan skapa SRU-koder som Skatteverket kräver för att deklarera AB elektroniskt? Ska just byta från Hansa World´s Books. |
|||
Bokföra lagervärde
Har gjort min första inventering och ska nu bokföra mitt lagervärde. |
|||
Amerikanskt företag tar inte betalt för moms. Vad gör jag nu?Jag köper mina domäner av det Amerikanska företaget Namecheap och de tar inte betalt för moms som de borde när folk från EU köper. Hur ska jag bokföra... |
|||
Moms utlandet och inkomst från utlandet? Expert
Hej! |
|||
Porto - i bokföringen o på faktura
Hej! |
|||
Moms vid köp för privata medel?
Hej alla! |
|||
Bokföringsfråga: Fixa klantighet
Hej, en ganska ny företagare undrar: |
|||
Hur och när bokför jag valuta vinster och förluster?
Valutan på mitt paypal är USD och vi säger att USD är värd 7 SEK. Jag får en betalning till paypal på 100 USD inkl moms. Jag bokför såhär: |
|||
Vidarefakturering
Hej! |
|||
Semesterlöneskuld i eget aktiebolag
Jag undrar hur folk resonerar kring att bokföra semesterlöneskuld i eget aktiebolag där man bara har sig själv som anställd. |
|||
Förslag på bokföringsprogramHar startat nyligen ett AB och behöver nu ett bokföringsprogram. Jag vill helst att den ska vara webbaserad. Dessutom vill jag att en konsult ska vara... |
|||