När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Nu har jag allt varit oförsiktig. Jag driver en e-handel där jag säljer diverse produkter och lagt upp en fraktavgift. Men nu i efterhand har jag upptäckt att den avgiften är alldeles för låg jämförelsevis med den faktiska kostnaden. Inser att jag även måste höja fraktavgiften för kunderna men vill heller inte att de ska känna att det är för dyrt, vad kan vara en rimlig nivå att ta ut som fraktavgift?
I dagsläget bokar jag ut transport med postnord mypack collect. Men då jag nu ser att det är alldeles för kostsamt så undrar jag om det finns någon som har råd eller tips om någon annan tjänst som är billigare?
Just nu så kostar fraktavgiften mer än vad jag själv får in, jag går alltså minus pga den dyra frakten... Kanske postnord har en annan billigare tjänst som jag missat?
Hej Clint!
[b]Vad betalar du för My pack collect?[/b] c:a 100:-?
Får du plats med varan inom vikt & volymgränserna för brev skicka lätt? (60:- c:a tror jag)
Som du vet så är ju ”Fri frakt o fri retur” vanligt bland e-handelsjättarna.
Vilken ju är rena bluffen. Alla hajjar ju att kunden får betala allt i slutändan.
Ta inte illa upp men det låter som om du säljer varor som har för lågt pris.
Kan du sätta upp en gräns för Fraktfritt så att du kan få kunderna att köpa fler/mer.?
Jag arbetar med en kund som med framgång skapar merförsäljning av kompletteringsvaror Tack vare fraktfri-erbjudandet.
Du ser att tipsen här blir lite svajiga med det beror på att du hemlighåller vad du säljer.
[i]MVH
IMRE[/i]
redaktuellt.n.nu
Lägg frågan på https://www.ehandel.se/forum/ , där hittar du nog svaret du letar efter bland andra som har haft samma problem för e-Handel.
I övrigt så tycker jag nog att du ska ta ut kostnaden det kostar dig i frakt, köper inte kunderna det, så kanske du ska leta efter bättre produkter med större vinstmöjligheter att sälja, tanken är väl att du ska tjäna pengar och inte förlora pengar.