Vilket bokföringsprogram kör du?

5

Jag är nyfiken på att höra vilka bokföringsprogram ni kör med och vilket ni skulle rekommendera för en nybörjare.

Jag kommer ha väldigt lite bokföring att göra så har börjat kolla på speedledger just för autokontenteringen mot banken, enda jag saknar där är möjligheten att spara inventarier och göra automatiska avskrivningar men kommer på sin höjd ha två-tre saker att skriva av så blir inte jättejobbigt att sköta det manuellt då. Har även kollat lite på fortnox, visma och bokio.

Är öppen för förslag så länge programmet är enkelt och nybörjarvänligt. 

2

Kör Bokio. Enkelt och möjligt att växa med. 

1

Har du väldigt lite omfattning duger ofta gratissystemen helt ok. Dooer till exempel. Ska du göra bokslut, årsredovisning och deklaration själv är det nog ändå bra om det finns någon form av tjänst för det. Ska du leja bort den biten spelar det så klart mindre roll. 

Bokio är också smidigt, även om det kostar lite i månaden. Dock mer funktionalitet kring årstjänster.

Här är en jämförelse över Dooer mot Speedledger. Du kan lägga till Bokio också, längst ner på sidan. 

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.