Ta i arvode - första konsultarbetet?

1
Hej
Jag har precis startat ett företag, och ska arbeta som konsult åt ett företag som vill anlita mig 75% fr om maj resten av året.

Jag besitter kunskaper som de vill åt. Frågan är vad jag ska ta betalt? Uppdraget handlar huvudsakligen om affärsutveckling.

Har läst en del forum och pratat med olika personer och får väldigt varierande svar. Allt från 350-700 kr i timmen. Man vill kanske inte ska begära för hög lön (ändå mitt första uppdrag). Samtidigt är de just mig de vill ha (jag är den enda som har de kunskaper de behöver).

Ska presentera vad jag vill ta i veckan. Tacksam för råd.
Vad tror ni?
305
5
Räkna bakifrån.[br][br]Vad vill du ha ut i lön per timme?[br]Lägg på det dubbla och sedan dina omkostnader och utgifter som företagare + lite extra.[br][br]Typ:[br]Du vill ha 180 kr i timmen (28 800 kr i månaden innan skatt). Lägg på det dubbla ungefär för arbetsgivaravgift mm, dvs 360 kr. Sedan får du lägga på vad det kostar för dig att driva företaget, försäkringar, mobil mm. Och då kommer du fram till något som du kan tänka dig att ta som konsultarvode. Sedan lägger du på en buffertpeng.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.