Det som skiljer framgångsrika företagare och mindre framgångsrika företagare är endast en sak – kunskap. Har man rätt kunskap, oavsett vad man gör, blir man framgångsrik. Kunskap är den mest värdefulla ingrediensen i allt. Ändå finns det en hel del företagare som inte tar sig tid att få så mycket kunskap som möjligt innan de ska göra någonting. Det kan vara att starta sitt företag, marknadsföring, försäljning, inköp av datorprogram m.m.
Om man spenderar lite tid att hitta rätt kunskap sparar man pengar och begår inte onödiga misstag. Frågar man företagare vad de hade gjort annorlunda när de startade sitt företag får man ofta svaret att de skulle ha varit mer insatta i alla utmaningar som kan komma. Marknadsföring och försäljning är också ämnen som många hade önskat att de hade haft mer kunskap om istället för att gissa vad som fungerar bäst.
Här på Företagande.se är ett perfekt exempel på massvis av gratis värdefull information till nystartade och blivande företag. Genom deras hemsida och nyhetsbrev får ni tillgång till erfarenheter och tips om alla möjliga utmaningar man kan stöta på och saker som man kanske inte tänkt på. Allt mycket värdefullt!
Spendera lite tid på Internet och leta efter företag som har nyhetsbrev med bra värdefull information och registrera dig för dessa. Då får du värdefull information direkt i din e-mail helt gratis. Var noga med att endast registrera dig till nyhetsbrev som garanterar att de inte ger ut eller säljer din adress annars kan du få en massa spam mail från företag som du inte har visat intresse för.
Du kanske ska ge ut ditt eget nyhetsbrev? Gör endast detta om du har tillräckligt med tid. Det kräver att du hela tiden gör det intressant och med information som är värdefullt för dem som vill ha det. Varje gång det ges ut!
Att ge ut ett dåligt nyhetsbrev kan göra mer skada än nytta. Tänk på att varje gång ditt företag syns får folk en bra eller dålig uppfattning om det. Om den är dålig pratar man gärna om vilket dåligt intryck man fått av det företaget. Om man gör något bra pratas det mindre. För att få folk att prata bra om ditt företag måste du leverera utöver deras förväntningar.