När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
En elevator pitch kan användas i många sammanhang, inte bara i hissen
Vad är en elevator pitch, varför bör du ha en, och hur skriver du en?
En elevator pitch är en väldigt kortfattad beskrivning av din verksamhet som du exempelvis ska hinna med på 30 sekunder i hissen. Kanske undrar du vad du ska med det till, som aldrig åker hiss. Skämt åsido är en elevator pitch användbart i många sammanhang när du bara har en kort stunds uppmärksamhet, som i sociala medier eller på ett nätverksevent. En genomtänkt elevator pitch kan verkligen förbättra ditt första intryck. Ett klassiskt upplägg:
1. Presentera dig (vad du heter och vilket företag du jobbar på) 2. Presentera ett problem (nämn vilket problem din produkt/tjänst löser) 3. Föreslå en lösning (hur du löser nämnda problem) 4. Värdeerbjudande (varför ska man välja just dig?) 5. Call to action (hur ni går vidare, exempelvis ge ditt visitkort eller föreslå ett möte)
Olika typer av pitchar fungerar i olika sammanhang. Hur du beskriver verksamheten för en potentiell investerare kanske är alldeles för stelt för ett informellt nätverksevenemang. Det gäller alltså att anpassa din pitch efter situation. Här är två exempel som passar i olika sammanhang: 1. ”Visste du att trots att det i dag finns flera verktyg som gör det möjligt att arbeta på distans lägger anställda 60 % av sin tid på att samordna arbetet, och bara 26 % på kvalificerat arbete och 14 % på strategi? Inte undra på att team behöver hjälp med projekthanteringen. Med ett projekthanteringsverktyg lägger ni mindre tid på att samordna arbetet och mer tid på kvalificerat arbete.” 2. ”Så trevligt att äntligen träffas. Hur går det med verksamheten? Jag har förstått att ni har vissa kommunikationsproblem inom teamet. Jag och mitt team har också haft det. Det var först när vi började använda en programvara för projekthantering som vi verkligen såg en förbättring i teamsamarbetet och den övergripande kommunikation. Jag hoppas att även ni kan hitta en lösning som fungerar.”