Försäkring liten enskild firma

1
Jag har just startat en liten trädgårdsanläggnings firma (enskilt företag, inga anställda). Vad rekommenderar ni för försäkringar?
13
Kontakta Länsförsäkringar. Min erfarenhet säger att de är väldigt bra på företagsförsäkringar. Du behöver ju bara en småföretagsförsäkring som bara kostar ett par hundra i månaden.
9
Undrar samma sak. Vill inte kontakta försäkringsbolag utan kolla själv först. Hur gör ni?

Driver konsultverksamhet med enskild firma. Har få kunder som jag hjälper med IT, webbutveckling och copywriting.

Vilken företagsförsäkring bör jag ha som minst? Eller behöver jag kanske ingen?
9
2
Som egenföretagare utan anställda är det viktigt att skydda både företaget och sig själv. Jag skulle rekommendera dig att teckna en företagsförsäkring som täcker ansvarsskador, verktyg/utrustning, rättstvister och avbrott i verksamheten. Sen är det även bra att ha en olycksfallsförsäkring och sjukförsäkring för att få ersättning vid skador eller sjukdom. Men ta in flera offerter så du får så bra pris som möjligt. Har du flera försäkringar privat så kan du få en mängdrabatt om du även lägger företagsförsäkringen på samma försäkringsbolag. Lycka till!

9
Är väl lite snål men det känns överflödigt att ha så många försäkringar. Har du koll på vad det skulle kosta per månad? Jag omsätter mellan 500k och en miljon i snitt. Är det ett par hundra är det inte mycket men tusen kronor och över känns onödigt.

Sen verktyg - det är min dator och mobil.
Rättstvister, vad kan hända? Kunden vill inte betala?
Avbrott - då får jag väl ta ett annat jobb tänker jag smiley

Borde jag tänka om och kontakta ett försäkringsbolag?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.