Intresserad av att starta bolag tillsammans med systemutvecklare?

1
Hej,

Jag är en systemutvecklare, som vill driva ett nytt eget, men jag saknar erfernheter av ekonomiska grejer, som skatt, moms, osv.. också jag vet inte vad marknaden behöver. Så jag undrar om det finns någon här som har kunskaper inom företagledning och marknadsföring och kanske har några ideer gällande vad marknaden behöver, och vill skapa ett partnerskap med mig?

Jag är en fullstack utvecklare, som kan bygga från grunden allt som vi behöver digitalt, och utveckla automatiserade lösningar. Jag kan utveckla web och mobile applikationer och andra enheter vid behöv. Finns det någon som har erfarenheter på marknadsföring och har vilja att bygga och driva något tillsammans?

Jag skulle vilja höra era tankar.

PM gärna mig om du intresserar 🙂
Edgar
Intressant fråga. Är det en app som är i fokus här? Vänligen besök denna länk för att se något först skrämmande men i efterhand väldigt lärorikt. Om en ny app ska bli framgångsrik krävs väldigt mycket förarbete, alltså marknadsundersökningar och analyser. 
Why 99.5% of consumer apps fail (and how to keep yours alive) - Fyresite
9 999 av 10 000 mobilappar kommer att misslyckas: Här är varför | Starta Grind (startupgrind.com)
Detta är inte för att trycka ner din idé överhuvudtaget utan endast för att säga, innan någon typ av app planeras, planera ordentligt.

Kanske ett digitalt system inriktat mot att göra arbetet enklare för någon typ av arbetsgrupp (arkitekter, elektriker, städare, frilanserare osv),
Jag menar inte att det skulle vara bättre affärsidéer men bara att där kanske finns något mer nischat behov. Om en sådan app skulle kunna lanseras kanske det vore smart? Jag bara delar mina tankar. I dag skapas ju system för taxiförare (Uber), för hotell & flyg (booking.com) och till och med restauranger (foodora).
5
2
Hej!

Är väldigt intresserad av att komma i kontakt med en fullstack utveklare för framtida sammarbeten.
Själv har jag en ekonomi och marknadsföring bakgrund och har arbetat i 10 år som försäljningschef för ett störrebolag.
Jag är nu intresserad av att dra igång något eget och letar samarbetspartner för att kompletera mina kunskaper.
Har för många ideer men har också haft för lite tid så är nu intresserad av att ta klivet att försöka förverkla dem med 100% av min tid.
Når mig bäst på [email protected]

Mvh
Christoffer

 
1
Hej,
jag har en ide själv som jag tror på. letar också partners. Har också ingenjörsbackgrund med MBA i bagaget.
Mvh
RM
1
Jag hade rekommenderat att lägga upp en annons på Upwork
https://www.immediate-connect.se/
3
Hej,

vi är två personer som är igång med en affärsidé vi starkt tror på. Vi letar just nu en tredje part en fullstack utvecklare som vill vara med och driva detta tillsammans med oss i ett partnerskap. 

mejla gärna oss om intresset finns och berätta mer om dig själv så kan vi boka in ett möte för att berätta om vår idé. 

mejla till: [email protected] och [email protected]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.