Intresserad av att starta bolag tillsammans med systemutvecklare?

1
Hej,

Jag är en systemutvecklare, som vill driva ett nytt eget, men jag saknar erfernheter av ekonomiska grejer, som skatt, moms, osv.. också jag vet inte vad marknaden behöver. Så jag undrar om det finns någon här som har kunskaper inom företagledning och marknadsföring och kanske har några ideer gällande vad marknaden behöver, och vill skapa ett partnerskap med mig?

Jag är en fullstack utvecklare, som kan bygga från grunden allt som vi behöver digitalt, och utveckla automatiserade lösningar. Jag kan utveckla web och mobile applikationer och andra enheter vid behöv. Finns det någon som har erfarenheter på marknadsföring och har vilja att bygga och driva något tillsammans?

Jag skulle vilja höra era tankar.

PM gärna mig om du intresserar 🙂
Edgar
Intressant fråga. Är det en app som är i fokus här? Vänligen besök denna länk för att se något först skrämmande men i efterhand väldigt lärorikt. Om en ny app ska bli framgångsrik krävs väldigt mycket förarbete, alltså marknadsundersökningar och analyser. 
Why 99.5% of consumer apps fail (and how to keep yours alive) - Fyresite
9 999 av 10 000 mobilappar kommer att misslyckas: Här är varför | Starta Grind (startupgrind.com)
Detta är inte för att trycka ner din idé överhuvudtaget utan endast för att säga, innan någon typ av app planeras, planera ordentligt.

Kanske ett digitalt system inriktat mot att göra arbetet enklare för någon typ av arbetsgrupp (arkitekter, elektriker, städare, frilanserare osv),
Jag menar inte att det skulle vara bättre affärsidéer men bara att där kanske finns något mer nischat behov. Om en sådan app skulle kunna lanseras kanske det vore smart? Jag bara delar mina tankar. I dag skapas ju system för taxiförare (Uber), för hotell & flyg (booking.com) och till och med restauranger (foodora).
5
2
Hej!

Är väldigt intresserad av att komma i kontakt med en fullstack utveklare för framtida sammarbeten.