Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 5 år sedan

STORA lämna Sverige tråden - flytta till annat land

Jag tycker inte framtiden för Sverige ser så lovande ut. Att betala världens högsta skatter och sen ändå inte få bättre vård, skola och andra förmåner än vad vi har, det får mig att kolla på andra länder att migrera till.

Men utan att bli för politiska, så vill jag ha åsikter och tips från er. Kanske har du redan flyttat, eller tänker som mig, att det är nog nu.

Jag driver några sajter på Internet och med mycket lägre skatter så räknar jag med att vi kan leva på det. Jag har fru och två barn så vi har fyra stycken munnar att mätta.

- Vilka länder är bäst och varför?
- Hur löser man bäst en sjukförsäkring? (vet att sjukvården i vissa länder kräver en försäkring för att inte bli av med alla pengar man har.)
- Hur sköter man fakturering och betalningar på ett smart sätt när man väl är världsmedborgare - bank, paypal eller annat sätt?
- Andra tips eller erfarenheter - hur tänker du?
Hej! Tvärtom flyttade jag till Sverige) det var mycket svårt att bestämma sig för att flytta, eftersom det finns släktingar i ett annat land. Men jag bestämde mig för att radikalt förändra mitt liv och bestämde mig fortfarande för att flytta. För att vara ärlig trodde jag inte att jag hade så mycket saker))) vet du vad den svåraste delen av rörelsen är? Nej, inte för att överleva flytten, men för att överföra dina tillhörigheter. Jag har letat efter en vanlig lastbärare under mycket lång tid. Till slut stannade jag vid [url]https://www.flyttfirmaistockholm.nu/[/url]. det var otroligt svårt att samla alla saker. Allt transporterades bra, ingenting var trasigt.[/url]
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: