Företagande Forum

Vm-kval??

Vilka dagar spelas vm-kval matcherna i fotboll och kan man se dem i någon kanal? Nån som vet?

Kategori: Off Topic

USA kränker Håkan Lans

Vår tids mest berömde svenske uppfinnare, Håkan Lans, är snart ruinerad. Orsaken är att han utsätts för ett tvivelaktigt amerikanskt rättssystem, och...

Kategori: Allmänt

Kungen - ostraffbar?

Läste att kungen inte kan straffas för något. inte ens om han mördar någon. Är ju helt sjukt! Stämmer detta verkligen?

Någon som vet!

Nu tänker jag förnya mig 🙂

Nämligen att byta ut Outlook mot Thunderbird. Är det någon som har erfarenhet med Thunderbird! Ångrar ni er?

Nuder lovar runt

De offentliga finanserna är betydligt starkare nu än vad regeringen trodde i samband med vårpropositionen.

Det sade finansminister Pär Nuder...

Kallelse

För nästan 6 månader sedan var jag på en strata-eget information, mer av nyfikenhet än vilja. Nu, ca:6 mån senare, dimper det ner en kallelse till en...

Sverige-Tjeckien ikväll!

Roligt med lite fotboll på tv igen.....har saknat den under sommaren.

Jag tippar 2-2

Hyresavtal

Hej,

Jag har några frågor när det gäller hyrandet av lokaler.

*Hur länge ca sträcker sig ett hyresavtal av en lokal, 1,...

Premier league

I helgen startar Premierleague, vilket är en höjdare för oss fotbollsintressrade... Vore kul o höra vilket lag ni håller på i premierleague?

alla sätt är bra!

En tanke slog mig!

Någon här som såg kvällsnyheterna i går (12/8 2005) ?

Alla vet säker om att det förekommer smygrekla...

Byt regering!!

Ganska intressant läsning tycker jag. Jag har totalt förlorat fortroendet för vår regering. Jag tycker de hela tiden börjar i fel ände!

Friidrottsvm!!

Börjar till helgen! Ska bli kul att kolla på. Sverige har ju flera duktiga deltagare. Fler som ska kolla?

Leverantörer

Tänkte fråga om det är någon som vet någon hemsida där man kan leta efter leverantörer...är främst ute efter accosearer(stavning?) som kepsar, kläder...

Export

Hur gör man om man vill öppna ett företag i ett annat land?

Inte bara bensinpriset :evil:

:o

Just nu sitter jag och tittar på rapport och ser att de ska höja el priset i tider då det normalt brukar sänkas en aning. Ofta brukar d...

Allt färre entreprenörer i Sverige

Ganska intressant artikel tycker jag!

Sverige bubblar av entreprenörskap och nyföretagande. Inte. Tvärtom är trenden är på neråtg...

Semester!!!

Nu är det snart dag för semester! Bara 3 arbetsdagar kvar till 2 veckors semester. Sen ska vi försöka hitta en bra restresa till värmen 🙂 Ska bli skö...

Hörndatorbord säljes!

:idea: Datorbord för placering i hörn, med gott om plats för bildskärm, hylla för "burken", skåp, hyllor för pärmar, skrivare, CD-skivor mm. Boklamina...

Nu startar jag snart eget!

Nu börjar jag bli trött på Sveriges arbetsmarknad! Trivs inte med det jobb jag har idag, och kommer nästa år att bli av med det pga att staten ska fly...

Driva företag måste bli ett alternativ till anställning

Intressant artikel tycker jag!

/Daniel

För att fler ska våga starta företag i Sverige krävs en...