Företagande Forum

Export

Hur gör man om man vill öppna ett företag i ett annat land?

Kategori: Allmänt

Inte bara bensinpriset :evil:

:o

Just nu sitter jag och tittar på rapport och ser att de ska höja el priset i tider då det normalt brukar sänkas en aning. Ofta brukar d...

Kategori: Off Topic

Allt färre entreprenörer i Sverige

Ganska intressant artikel tycker jag!

Sverige bubblar av entreprenörskap och nyföretagande. Inte. Tvärtom är trenden är på neråtg...

Semester!!!

Nu är det snart dag för semester! Bara 3 arbetsdagar kvar till 2 veckors semester. Sen ska vi försöka hitta en bra restresa till värmen 🙂 Ska bli skö...

Hörndatorbord säljes!

:idea: Datorbord för placering i hörn, med gott om plats för bildskärm, hylla för "burken", skåp, hyllor för pärmar, skrivare, CD-skivor mm. Boklamina...

Nu startar jag snart eget!

Nu börjar jag bli trött på Sveriges arbetsmarknad! Trivs inte med det jobb jag har idag, och kommer nästa år att bli av med det pga att staten ska fly...

Driva företag måste bli ett alternativ till anställning

Intressant artikel tycker jag!

/Daniel

För att fler ska våga starta företag i Sverige krävs en...

Posten - priser?

Någon som har koll på priser hos posten?

Alltså om jag ska skicka exempelvis en vara till kund som väger cirka 1 kg och är 15*20...

London - terroristattentat!!

Då har det hänt igen! Det är så trist när sådana här saker händer! Vi lider med de som fått sätta livet till idag i denna tragedi.

Fildelning - olagligt!

Jaha vad säger ni, kommer ni att fortsätta med detta?

Tänkte vi kunde ha en lite omröstning!

Bensinpriset - hur långt ska de gå?

Börjar bli riktigt dyrt nu, dock har vi priskrig här i Borås just nu så här har vi normala nivåer fortfarande men det ändras nog snart.

att ta över ett konkurrerande företag* hjälp

Hejsan,

Är det någon som vill/kan ge mig råd hur man skall ställa sig till och vad man bör ta reda på om en konkurrent vill sälja...

Moderaterna drar ifrån

Moderaterna är Sveriges största parti, med stöd av 31,7 procent av väljarna. Detta efter att socialdemokraterna har noterat en statistiskt säkerställd...

Midsommar?

Händer det något kul i midsommar?

Själv åker jag till Varberg på västkusten och partajar med lite kompisar!

...

Riksbanken sänker räntan - vad anser ni om det?

Riksbanken sänkte sin viktigaste styrränta, reporäntan, med 0,50 procentenheter till 1,50 procent vid måndagens möte.

Senast rep...

Kamprad fortfarande världens rikaste

Ikeagrundaren Ingvar Kamprad är fortfarande världens rikaste. Med en förmögenhet på 380 miljarder kronor överträffar han med god marginal Microsoftgru...

Hur går man tillväga?

Hur går man tillväga om man har en bra idé som man vill utveckla?

Vad är viktigt att änka på?

Persson bekräftar nya Ams-åtgärder

Regeringen utökar satsningarna mot arbetslösheten och kommer i höstbudgeten att presentera nya åtgärder för att få fler människor i arbete.

...

Michael Jackson friad på alla punkter!

Vad tycker Ni om detta?

Hormonsprejen alla säljare vill ha

Lite kul läsning:

Hormonet oxytocin gör oss villiga att lämna över pengar till en investerare och får oss att lita på människor....