Företagande Forum

Automatisk postinlämning?

Hej!
Någon som vet hur det fungerar att vara avtalskund hos Posten och kunna lämna in brev/paket utan att behöva vänta för registrering? Har sett d...

Kategori: Allmänt

Besöksfrekvens/Statistik.

Har hemsida med försäljning.
Har ca 100 unika besök per dag.
Det har gått framåt sedan jan07, då jag startade. Nu är det över 13 000 unika total...

Representation i Kina - utan att sätta upp företag

Mitt namn är Björn Grip , Managing Director för Shanghai Huangxi Trade Co. Ltd., ett kinesiskt registrerat företag med kontor i centrala Shanghai. Vi...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Ibland står du still när omvärlden rör sig - Vi hjälper dig växa! www.silvin.se

Det som gör dig unik som företagare är det som gör oss unika som marknadsförare.
Vi anpassar våra tjänster efter dina behov.

Silvin - creati...

Visma Spcs diagram

Hej!
Jag använder visma spcs bokföringsprogram och skulle vilja skriva ut diagram på resultatraporten osv.
hur gör man?  det finns ingen sådan...

Humor & Roligheter

Mojo brukar vara bra på det och det underlättar mer än man kan tro så fram med lite roliga saker. Själv såg jag i Metro den 26/10-07 sidan 2 en älg so...

Skattemyndigheten på krigsstigen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1093255.ab
Jag tycker personligen att den nya regeringen borde ge myndigheten nya direktiv.
Att jaga k...

Kategori: Nyheter

Den fantastiske Fredrik Härén

Jag har flera gånger lyssnat på hans föredrag på kunskapens dag och har ni ännu inte lyssnat så finns länken här.
http://www.foretagande.se/index.p...

Språkbruk

Det skär i hjärtat när jag ser ord som exempelvis våran men man kanske skriver så idag. Min kille på 5½ år har finuliga böjningar på ord som man borde...

Söker dokument om att döpa företag

Hej,

vet att jag för ett par år sedan hade ett pdf-dokument på svenska om att döpa företag. Det var en djävla bra guide i namn, vilka olika typ...

Ny hemsida åt företaget?

Hej!

Whalenut Design erbjuder hemsidor till komkurrenskraftiga priser och utan krångliga svårförstådda avtal.
Vi designar er hems...

imps.se

imps.se är marknagsföringsnamnet på våran produkt (fastän företaget egentligen heter Jabit AB så används imps.se som marknadsföringsnamn).

Vi f...

Undersökning

[font=Verdana]Hej!

Jag pluggar på Hyper Island i Karlskrona och gör en undersökning om företagande. Skulle verkligen uppskattas om ni ville sva...

Teoretiskt sätt...

Går detta? (lägg gärna till information jag glömt)

1) Om man vill starta t ex en online spelsida med bara en låg medlemskostnad (månad/år, vad...

Tävla och vinn böcker och biobiljetter!!

Vi startar nu igång en ny tävling så att även ni som inte hade möjlighet att besöka oss på mässan nu får chansen.

Affärsmöjligheter i Kina och Baltikum

Om du är intresserad av affärsmöjligheter för småföretagare i Kina och Baltikum, kan du gå på ett seminarium som Stockholms Nyföretagarcentrum anordna...

Din Energi och Miljö

Din Energi och Miljö är miljödiplomerat konsultföretag med uppdrag inom verkstadsindustrin, utbildningssektorn och näringslivscenter. Företaget ägs oc...

En juridisk fråga ang KB/HB

Om man driver ett kommanditbolag med tre personer inblandade där två personer är komplementärer och en är kommaditdelägare och sedan bildar om bol...

SV: Tröjtrycksmaskin säljes

[quote author=Sussi_Desktop link=topic=3001.msg13156#msg13156 date=1192555105]
Transmatic
Maskinen står i Haninge. Den väger lite så du bör ha b...

Kategori: Off Topic

Skattefelet i Sverige uppgår till över 130 miljarder kronor

Skatteverkets beräkningar visar att uppskattningsvis 133 miljarder kronor i skatteintäkter varje år försvinner på grund av fusk, fel eller misstag....