Företagande Forum

Min första sida

Hej 🙂

Jag har byggt en liten hemsida med affärsidé. Det är första gången jag bygger en hemsida. Därför vill jag gärna höra vad ni tycker om si...

Kategori: Allmänt

Webbhotell och andra internettjänster

POdata är ett webbhotell med personlig support. Här kan du få hjälp med allt från att registrera domän till marknadsföring av din sida.

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Ménage

Ménage är ett nystartat företag med säte i Stockholm.
Vi distribuerar silikonbaserade köksprodukter till konkurrenskraftiga priser.

Ida...

programguiden.se - vattenhålet i datadjungeln,

[center]Programguiden, vattenhålet i datadjungeln, som hjälper dig hitta rätt datorprogram för din verksamhet [/center]

Programguiden,...

Komplett hemsida för 7900kr utan dyra abonnemang

Vi på Svensk Webbutveckling har startat en ny tjänst - http://www.unikhem...

Yabot expanderar i öst

Pressmeddelande från Yabot
[size=18pt]:: Yabot öppnar i Finland ::[/size]

Nyhetstjänsten Yabot är nu etablerat i Finland (http...

Kategori: Nyheter

Nystartade företag första kvartalet 2007

Under första kvartalet 2007 startades 15 598 nya företag. Detta enligt den nya kvartalsundersökningen från ITPS gällande nyregistrerade företag. Ombil...

Tips i sökandet efter företagslokal?

Jag är i ett väldigit initiellt stadie och letar efter en mindre verkstad/"industrilokal" till mitt företag och har då sökt och sökt efter lokalbörser...

Reklamspärra Ditt företag från telefonförsäljare!

Hej!

Det här med att spärra sig fär försäljare b2b ät inte juridiskt bindande. Du kan alldrig hindra någon att ringa dig i egenskap av företaga...

Kategori: Off Topic

Kunder som inte betalar

Att kunder inte betalar i tid eller inte alls har väl de flesta av oss företagare dessvärre varit med om.

Vad har ni för tips att dela med er f...

Resultaten upp och konkurserna ner

De svenska aktiebolagen förbättrade sina resultat rejält under 2006. Bakom vinstlyften ligger främst ökad omsättning, men även effektiviseringar ute p...

Har fått vattenskada!

Hej, har haft två vattenskador i min lokal med en månads mellanrum. Är inte felande till någon av skadorna. Saneringen på första tog 7 månader och san...

Monster och skelett

har jag fått höra om av min son som var i Chikago under festivalen i veckan som gått och som 5 åring var allt stort därborta. I jämförelse med Sverige...

Mamut

Hejsan, jag har fått hem Mamut starta eget och tänkte använda den för att utforma en affärsplan. För att komma vidare efter installationen måste man a...

Vilka tidningar

Vilka tidningar läser du, regelbundet?

Här är dem jag normalt brukar läsa i osorterad ordning.

Dagspress
Göteborgs-Posten
M...

Marknadsföring på Internet med Tävlingar

Hej,

jag heter Sven-Anders Bergström och är VD för Bli en vinnare Nordic AB. Vi jobbar med marknadsföring på Internet genom tävlingar. Med tävl...

Annonser

För några dagar sedan, så beslöt jag mig från att bojkotta ett flertal webbplatser
som har alldeles för mycket reklam. Ibland så få man sitta i kö,...

Trycka t-shirts

En polare till mig funderar på att mest som hobby-verksamhet trycka olika t-shirts med motiv och sälja i mindre upplagor (från serier från kanske bara...

Första-hjälpen, hjärtundersökningar

Lundgren Creative är ett företag som utbildar i Första-hjälpen för vuxna och barn. Dessutom erbjuds hjärt-undersökningar av idrottande barn, ungdomar...

Visitkort?

Tips på bra ställe att köpa Visitkort?
Jag har en idé om hur jag vill att de skall se ut, och jag har en logotyp.

Provade VistaPrint, men fi...