Företagande Forum

Dynament Kommunikation

Dynament Kommunikation startades med idén att göra webben begriplig för små- och medelstora företag oavsett tidigare erfarenheter av webben.

V...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Anställningsform?

Jag undrar vilken anställningsform som är mest gynsam för mitt företag.
Det handlar om Enskild Firma, och jobb ca 2 gånger per vecka.

Jag m...

Kategori: Allmänt

Wonna I de Jong

Wonna I de Jong, en av Sveriges största privata fastighetsägare i intervju med E24:

Nystart

Jag har länge haft en hemsida som jag inte har varit nöjd med. Nu äntligen har jag fått en ny hemsida som jag tror kan ge mig många nya kunder. Den är...

Kategori: Anslagstavlan

Att starta eget

jag har tänkt att starta eget föret men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga med det
Vad är de man ska tänka på?
vad kan de bli för kostnad...

Erickton HB - Grafisk byrå

Erickton HB startades 09/03/06 av 3st barndomskamrater som från tidig ålder ville ha ett eget företag där de producerar väldigt "cleana" hemisdor och...

Säljfinansiering till privatkunder

Jag kommer starta ett TM företag där vi kommer behöva erbjuda säljfinansiering till privatkunder. Känner ni till något finansieringsföretag som accept...

Beach flags, strandflaggor . Finemang event- & exponeringprodukt till bra pris!!

En s k "beach flag" är ett bra och mobilt exponeringsverktyg vid event, mässa eller vad nu det må vara för evenemang/tilldragelse där ni vill visa upp...

Kristallex

Kristallex importerar, distribuerar och säljer kristallprodukter, tillverkade enligt högsta möjliga standard av ledande vitryska tillverkare. Vi gör v...

Vad är fördelar med att driva t.ex. hemsida genom ett företag?

Jag tar det rakt uppifrån och ner. Jag och 2 vänner har nyligen startat ett brittiskt aktiebolag, alltså ett Ltd. Vi har många olika idéer som vi vill...

Jag är fri!

Så var den sista blanketten ifylld, och man kan åter konstatera att man lyckats deklarera alla rutor och blanketter. Det är en lättnadskänsla som slår...

Kategori: Off Topic

Aktier

Aktiehandel som hobby är ganska spännande verksamhet,  Jag har gjort det med en 0:a  mindre än om man ska hålla på med blygsam verksamhet. Under det h...

Kategori: Off Topic

Swartling Monté

Vi säljer monté- galopp- och travutrustning på nätet. Inspirationen är hämtad från monténs hemland Frankrike och vi säljer detta till låga priser. Kik...

funkymariedesign.se

Funky Marie Design

Webshop med Silversmycken/silversmycke i bästa kvalité armband, halsband, örhängen, ringar! Märken Perla Stockho...

Vem äger vad?

Hej på er alla!

Jag har sedan ett antal år eget företag inom webbutveckling.

Har byggt ett tidbokningssystem för en kund som använder de...

Kina

Hej!

Nu är det äntligen dags att göra affärer med kina.
Ett företag jag har kontakt med kommer tillverka kläder åt mig.
Kläderna kommer k...

Hemsida, helhetslösning till kanonpris!

[size=24pt]www.go2web.se[/size]

Föreningar, privatpersoner, små och medelstora företag
[color=red][size=16pt]Skaffa en hemsida, s...

Mycket tacksam för hjälp!

Hej!

Jag har nyligen dragit igång ett mycket intressant projekt och skulle behöva hjälp med följande undersökning;

http://www.surveymon...

Positiva nyheter

kommer jag endast att ge som är beslutade eller tänkta att beslutas. Stor stor sådan är ändring av direktavdrag som blir ½ basbelopp + moms. Trakament...

Namnförslag

Hej!

Ska starta ett företag som säljer hundtäcke och hund/katt snacks och lite annat till hund/katt.
Vill gärna ha förslag på namn som är lä...