Prenumerera Ekonomi
Underlag på RUT-arbete vid bokföring.
Hejsan, |
|||
Bankkonto i två länder med samma företag
Jag har en sak som strulat till det en del och jag hoppas någon vänlig själ har ett svar! |
|||
Sätta upp mat på företagetVilka matinköp kan man sätta upp på företaget? |
|||
Hur bokföra när kunden betalar in mer på fakturan
Hej |
|||
Är det värt besväret?
Hej alla! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
skattekostnad och skatteskuld vid halvårsbokslut 30/6-2010
Hej, |
|||
Företagsbil - leasa, köpa privat eller köpa på företaget?Hej, jag driver en enskild firma och behöver lite information som jag undrar över.. finns säkert något här på forumet, men vill ha svar på mina frågor... Kategori: Inköp |
|||
Förmåner till suppleanter i aktiebolag?
Hej! |
|||
Vad får redovisningen kosta?
...var bara nyfiken på vad som är "normalt" arvode för redovisningstjänster. |
|||
Hur bokföra varulager?Företaget är enskild firma. Köper textila varor (garn, tyg) och stickar resp syr på beställning och den varan förväntas bli intäkten. Inköpen är ju al... |
|||
Registrerad verksamhetFår ett företag bedriva även annan verksamhet, som inte är registrerad hos Skatteverket? Eller man måste ändra bolagsordning och registrera nya verksa... |
|||
Lön ur enskild firma eller AB med utdelningar?
Någon pratade om skatt och att ta ut egen lön i firma, men allt överskott är väl egna pengar i enskild eller kan firman spara? |
|||
Momsskyldig för privat innehav?
Fråga 1. |
|||
ersättning till styrelseledamotUndrar om ni vet hur om man kan köpa ett gymkort som ersättning till en styrelseledamot istället för att kompensera denna med monetär ersättning (på e... |
|||
Julklapp till anställd och kunder vad gäller?
Julen närmar sig :-D |
|||
Hur länge vänta med att bokföra?Enligt reglerna ska man ju bokföra löpande, typ samma dag som saker ankommer osv men vem gör det i praktiken? Om man anlitar en redovisningsbyrå så få... |
|||
Avregistrera firma/FrilansFinansJag sadlar nu om lite och kommer inte hålla just något lager utan sälja mot timpenning/provision. Dessutom har jag alltid varit irriterad på att vad d... |
|||
Utgift under tjänsteresa avdragsgill?Vi är två delägare i ett HB som reste inom företaget till Tyskland tidigare i år, där vi köpte vi två WiFi donglar som vi laddade på för att kunna for... |
|||
Affärspartner sökes för spännande projekt inom hälsa & hudvård!
Affärspartner sökes för omgående start av spännande projekt inom hälsa och hudvård. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Skatteåterbäring
Mitt AB har fått tillbaka skatt då vi förra året betalade in för mycket. Hur bokför jag det? |
|||