Prenumerera Ekonomi
Underentrepenör till tandläkare?Om en tdl är fullbokad, kan den då sända någon till en annan tdl, betala denne och dra av kostnaden själv, eller krockar det med FK? |
|||
Köra och titta på jobb, får man göra avdrag
Får man göra avdrag 18.50/mil om man kör och tittar på jobb för och kunna skriva offert senare? |
|||
Molnbaserat eller inte?
Som leverantör s.k. utförare till skattefinansierade kommunal- Kategori: Inköp |
|||
Avveckling av enskild firma, några bokföringsfrågor
Hej, |
|||
korrigering av bokföring (är rätt eller fel ?)
Inköpt material som ska säljas vidare. |
|||
Bokföring av Webhotell
Hej! |
|||
Direktavdrag eller inte för datorprogram
Hej, behöver hjälp med en bokföringsfråga som jag inte hittat svar på. |
|||
Bokföra inbetalning av moms
Hej, |
|||
Bokföring vid delbetalning...
Hej, |
|||
Behöver jag skriva körjournal?
Om man har en bil som man använder i tjänst och kör till kunder samt man kör privat med den. Är man skyldig att föra körjournal över båda? |
|||
Vilka inventarier etc skall säljas vid nedläggning av AB?
Vi planerar att lägga ner vårt aktiebolag och i samband med det så skall ju samtliga tillgångar säljas av. |
|||
Ombilda från EF till AB
hej! |
|||
Vad betyder allt och hur fungerar det?
Hej! Jag är helt ny på detta med företagande. Jag ska starta ett företag där jag kommer sälja tjänster och jag har en del frågor. |
|||
Att tänka på när jag lägger ner min enskilda firma?
Nu har jag drivit min enskilda firma högst inaktivt i ett antal år. Jag har börjat att avveckla den och så här ser det ut just nu: |
|||
Bokföring av egna utlägg i enskild firma
Hejsan, |
|||
Hjälp önskas angående vilka konton jag ska välja
Hej. |
|||
Bokföra maskiner och inventarier?
Hej, |
|||
Avsluta enskild firma
Hej |
|||
Swedbanks e-bokföring?
Någon som kan rekommendera Swedbanks e-bokföring "standard" med autokontering? Eller berätta vad ni tyckte om det, vad kostade det i månaden? |
|||
egenanställa och starta eget-bidrag?Om man har Starta eget-bidrag från arbetsförmedlingen i 6 mån, kan man då använda sig av egenanställning hos till exempelvis Frilans finans? www.frila... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||