Prenumerera Ekonomi
Bra skatteuträkning i NE R42?I Näringsbilaga NE har Skatteverket satt ner summan i R42 från 410.594 till 30.899 och är väl bara bra? |
|||
Bokföra faktura (inköp) med tobaksskatt/punktskatt
Hej på er, |
|||
Inköp av jordbrukstjänster.. konto..?
Har lite fler funderingar gällande en samlingsfaktura från våran grannbonde. |
|||
Hjälp mig hitta enkelt bokföringsprogram AVSLUTAT INLÄGG
Hej |
|||
Redovisning av olika inköp utan kvitto, hur?
Hej! |
|||
Bokföra kostnader under året i efterhand på bästa sätt
Hejsan! |
|||
Enskild firma, reparation av elektronik, lager, inventarier
Hej! |
|||
MobiltelefonabonnemangHej, Skatteverket har lämnat ett nytt ställningstagande kring eventuell förmånsbeskattning av privat användning av t.ex. mobiltelefon. Jag hittar enda... |
|||
Dropshipping - Införselmoms/UtläggningsersättningHej. Visst är det lagligt/korrekt, om man vill, att kunna betala en kunds faktura han fått från speditören för att sedan bokföra avgifterna? Det handl... |
|||
Lönespecifikation med avdrag för pappaledighet
Hej! |
|||
En fråga: förmånsskatt för resor till AB:s juridiska platsJag själv bor i Stockholm på heltid och tänker på att bilda aktiebolaget's säte i Gävle (samma plats som min jordbruksfastighet i Gävle) Min bostad i... |
|||
Bokföra lagervärde utan lev.faktura
Hej, |
|||
Hur minskar man på lager när man säljer varor?
Jag har sutit och grublat på det här problemet ett tag och jag vet inte hur jag ska få till det. |
|||
Lager vid bokslut (OBS mycket text)
Hej gott folk. Jag har fastnad pa en uppgift i slutet av boken Smaföretagande A och blir inte mycket klokare av att googla. |
|||
WinbasNågon här som använder Winbas?? Min gamla dator la av och nu har jag problem att lägga in säkerhetskopiorna i programmet |
|||
Förbruka aktiekapital
Hej! |
|||
Nytt kassasystem till liten butik
Har en liten butik som husdjursdetaljist och ska köpa nytt kassasystem för att byta ut vårt enkla kassaapparat. Kategori: Inköp |
|||
RaderatRaderat |
|||
Vinst och utdelning
Låt oss säga att 2012-2013 hade jag en vinst på 250000:- varav jag ville att 150000 skulle gå i utdelning. |
|||
Bokföra skuld som ingående balans vid ombildning
Hej, |
|||