Jag har fått en konkurrent plötsligt som inte skattar.

1
Hej,
Jag har under två år planerat att börja sälja en specifik grej och nu när jag väl spenderat massa pengar på inköp och andra omkostnader som visitkort, fotogrejer m.m. och skulle redan börjat sälja under december månad men blev sen pga ansökan av F-skatt och fler grejer. 
Men nu har det nått mig att en annan privatperson börjat sälja EXAKT samma sak. Den började till och med under december månad så vi har nog beställt våra varor från samma plats misstänker jag(90%) säker på det, dessutom är det från utlandet. 
Den har nu marknadsfört sig via Instagram och är 400km ifrån mig, så den har väl spenderat lite på pengar på det?

Så allt detta är inget att göra åt misstänker jag? Bara att leva med det? Medan jag vill göra det så lagligt som möjligt i och med att det faller in i ramarna som näringsverksamhet, så gör denna personen det på svart, med sitt privata bankkonto dessutom. Vad hade ni gjort som nästa steg?
9
2
Jag hade börjat köra mitt egna race! Håll koll på din konkurrent, se vad du kan göra annorlunda som gör att du är den som lockar fler kunder... När omsättningen blir tillräckligt stor måste din konkurrent skapa ett företag.. Än så länge kan det säkert klassas in som hobby.. Surt för dig som tänker som du gör, vilket jag tycker är rätt! Skylta ordentligt med att du har företag och f-skatt... Det borde göra att fler anser dig som mer seriös! :) 

Lycka till!
[url=http://lugnetsallfix.se]Lugnets Allfix AB[url/]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.