Erbjud delbetalning & BNPL till USA-kunder

1
Hej,

Jag driver ett e-handelsföretag där jag är återförsäljare för spavarumärken och säljer till kunder i USA. Produkterna jag säljer kostar från ca 10 000 till 100 000+ kr. På grund av priserna vill kunderna delbetala och jag använder för stunden lay-buys.com. Jag gillar inte att använda detta eftersom att jag inte får betalt "up-front" (jag tvingas ta bankens roll och måste vänta upp till 12 mån. för att få hela orderbeloppet betalt).

Jag vill helst erbjuda Klarna, alt. Affirm, Sezzle, Afterpay, etc. men för att det ska funka i USA måste man vara registrerad där - alltså endast europakunder som kan checka ut med Klarna.

Har någon varit med om samma problem och hur löste ni det? Finns det några bra alternativlösningar?

Det enda halvdana lösningarna jag kan se just nu är:
1. Jag fortsätter använda Laybuys och går och frågar min bank om de kan tänka sig låna ut pengar för varje beställning som läggs.
2. Jag ber någon amerikansk företagare att fixa detta åt mig, vilket jag tror kräver fullt ägarskap i min Shopifybutik.

Tacksam för ett svar,
Christoffer

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.