Räkna ut kostnad för lön?

14
Har en kille som vill ha ut 150kr i timmen brutto i lön.
På ett ungefär, vad ska jag säga för pris till kunden.
Visst kan jag räkna ut det med allt men jag tänkte om det fanns någon slags % som man brukar räkna med för att göra det enkelt för sig. Typ 150kr *250% = 375:-
Hummelgårds Filmverkstad

Överföring av dia,hi8,vhs,kasett,LP,dv m.m
Filmning
&
Redigering
2066
2
Nej, inte direkt. Det beror på vad det är för jobb, hur mycket du ska ha ut, vilken kompetens det kräver, om det behövs dyr utrustning för att göra jobbet, etc, etc.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
223
[quote author=hummelgard link=topic=3918.msg18382#msg18382 date=1211134536][br]Typ 150kr *250% = 375:-[br][/quote][br][br]Typ 150 * 1,33 (arb. avg.). Då går du ±0.
117
För att kalkylera ut ett timkostnad räcker det inte bara med att räkna bruttolön plus sociala avgifter. Man bör även lägga till sådana saker som semesterlön, schablonberäknad sjukskrivning, pensionsåtaganden etc.[br][br]Det är vad din kostnad per timme är, sedan ska man även kolla vad som är brukligt att ta ut från din kund i den bransch som du befinner dig.[br][br]Vill du veta mer får du gärna kontakta mig.[br][br]Med vänlig hälsning[br][br]Henrik Öhrn[br]
Henrik Öhrn
auktoriserad redovisningskonsult
Filip Erikssons Affärsbyrå AB
http://www.affarsbyra.se/
[email protected]

Ledamot av SRF (www.srfkonsult.se)
589
1
[quote author=foe link=topic=3918.msg18388#msg18388 date=1211152898][br][quote author=hummelgard link=topic=3918.msg18382#msg18382 date=1211134536][br]Typ 150kr *250% = 375:-[br][/quote][br][br]Typ 150 * 1,33 (arb. avg.). Då går du ±0.[br][/quote][br]Nej, det gör han inte. Han förlorar arbetstid (den tid administrationen runt den anställde tar, ofta tar det längre tid per anställ om få anställda). Och det där indikerar även på att man inte har några som helst andra sociala avgifter, men det kan ju vara så om det är en tillfällig anställd.
14
kan förtydliga mig om att jag ska ge lön til min pappa och räknar inte alls med att gå + på detta utan bara göra det lagligt och inte gå minus. I detta fall bryr jag mig inte om min egen arbetstid.[br]Det handlar om ett jobb på 40timmar
Hummelgårds Filmverkstad

Överföring av dia,hi8,vhs,kasett,LP,dv m.m
Filmning
&
Redigering
17
Bruttolönen * 1.44 så är du ganska när sanningen vad det kostar att "anställa" en person. [br](Då ingår sociala avgifter, semester ers. mm)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.