När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
En smart teknik som ger bra genomslagskraft och gläder din marknadsföringsbudget är att göra en "piggyback". Det betyder att du, när det passar och känns rätt, hänger på andra i deras kommunikation.
På fint PR-byråspråk kallas det att "lifta med redan existerande informationskanaler". Alltså: rida på ryggen på någon och därmed åka snålskjuts.
Istället för att du själv betalar för att trycka upp och dela ut marknadsföringsmaterial med reklam för din sajt kan du kontakta andra företag och organisationer som du tror är intresserade av det du erbjuder. Gör sedan någon form av överenskommelse med dem så att du syns med ditt budskap och webbadress när de kommunicerar med sina kunder eller anställda.
Det kan vara allt från att de bladar med din flyer när de skickar ut sina broschyrer, till att du nämns i deras nyhetsbrev eller får en blänkare i personaltidningen. Men det kan också vara så vanligt som att de får göra en utlottning av dina produkter i sina medier. Varje gång Vecko-Revyn har tävlingar där du kan vinna hudvårdsartiklar så kan du vara säker på att det är en piggyback-deal som ligger bakom aktiviteten (och att det syns någon liten webbadress bredvid de snygga bilderna på schampot som lottas ut).
Innan du letar piggyback-partners bör du göra en liten målgruppsanalys, för att liftandet ska bli så effektivt som möjligt. Efter att du definierat vem du vill nå, vad för slags personer din målgrupp består av, ja då kan du enklare ta beslut om vilka företag som är lämpliga för just dig. Sedan är det bara att börja kontakta och föreslå samarbeten. Ha gärna en färdig idé på hur du tycker att ni kan jobba tillsammans.
Kan de få piggybacka hos dig/er? Kan ni byta tjänster? Har du något som deras målgrupp skulle gynnas av eller kunna få som uppmuntran?
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
Har precis fått hem din bok Reklambibeln. Tack för mycket bra och spänande samt tänkvärd läsning. Kött på benen är alltid gott att få när det serveras väl. 🙂
Bra kort och koncis artikel. Jag har tidigare snabbt läst din blogg och vill säga att jag uppskattar ditt språk. Att du skrev på foretagande.se hade jag totalt missat men det glädjer mig och jag hoppas många fler finner intresse i att ta del av dessa kunskaper.
Med vänliga hälsningar
Magnus Olsson
Uddatorp AB
Se mer...
Bra kort och koncis artikel. Jag har tidigare snabbt läst din blogg och vill säga att jag uppskattar ditt språk. Att du skrev på foretagande.se hade jag totalt missat men det glädjer mig och jag hoppas många fler finner intresse i att ta del av dessa kunskaper.
Med vänliga hälsningar
Magnus Olsson
Uddatorp AB Se mer...