Städpersonalen, till exempel. De jobbar hårt för att kontoret ska vara välstädat och trivsamt för era anställda, och har blivit ett alltmer populärt inslag på landets arbetsplatser. Men i takt med att städtjänsterna växer så blir det också viktigare att rätt personer får uppdragen.
På Hemfrid så garanterar man det på två sätt: De anställda erbjuds kollektivavtal och rättvisa förmåner. Samtidigt kan kundföretagen vara trygga i att Hemfrids personal genomgår en noggrann bakgrundskontroll – innan de får sina första uppdrag.
”Företagen har blivit mer medvetna om att de inte kan släppa in vem som helst i lokalerna”. Eftersom vi anlitas av högprofilerade kunder med strikta säkerhetskrav, så har vi länge jobbat med granskningar av alla vi anställer”, säger Natalia Dusant HRBP på Hemfrid.
Innan en person anställs på Hemfrid lämnar de samtycke till en granskning. Sedan kontrollerar ett externt bolag om personen får jobba i landet, huruvida den dömts för brott och om personen har stora skulder. Allt för att minska risken för kundbolaget.
”Våra säkerhetsgranskningar skiljer sig från hur många andra städbolag jobbar, eftersom vi har egna interna krav på sekretess. Många av våra kunder är till exempel advokatfirmor som hanterar stora mängder personuppgifter. De har alltid samma Hemfridare på kontoret, och vår personal har alltid synliga id-kort och Hemfrid-klädsel på sig. Då kan företagen kan känna sig trygga med vilka de släpper in i lokalerna.”
Behöver ert företag hjälp med allt från regelbunden städning till hantverkshjälp och flytt, anpassat efter era behov och önskemål?
Så här väljer ni rätt företag för kontorsstädningen:
- Se till att de ni anlitar har kollektivavtal
- Verkar priserna för billiga jämfört med konkurrenterna? Då bör ni ta reda på varför det är fallet.Innan ni skriver på:
- Ta in referenser från andra bolag som har anlitat städfirman.
- Försäkra er om att avtalet är tydligt för båda parter innan kontraktet färdigställs.
Läs mer om hur Hemfrid kan hjälpa er, och få en offert direkt!