När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Om du ger kunden två alternativ att säga JA så är chansen att få ett JA 67%, risken att kunden säger nej är således bara 33%. Det vet de bästa säljarna och företagarna som tjänar mest.
Med två JA-alternativ får de också sina kunder att tänka bort ett nej.
Säljare och egenföretagare som ger kunden ett JA- och ett Nej-alternativ har bara 50% chans, betydligt sämre odds för affär.
Med den här tekniken kan du styra både din besöksbokning och kunder som är nära ett köpbeslut.
Exempel på besöksbokning:
-När passar dig bäst, denna eller nästa vecka? -Denna vecka passar mig bäst. -Härligt, ska vi säga torsdag eller fredag? -Fredag blir bra. -Vilken tid passar dig bäst, klockan 8 eller 13? -Klockan 8. -Fint, då ses vi nu på fredag klockan 8.
Exempel när det är läge för köpbeslut:
-Nu har du fått information om våra två affärssystem. Vilket upplever du passar er bäst, mellan- eller premiummodellen? -Premium. -Bra, då ber jag våra tekniker ta kontakt med dig senare idag. Önskar ni att vi levererar i januari eller februari? -I början på februari blir perfekt.
Gör så här:
Skriv ner ett två-vägs-avslut som du kan använda när du bokar möten.
Skriv ner ett två-vägs-avslut som du kan använda när dina kunder är redo för affär.
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
I princip alla våra kunder skulle börja skratta om vi 2013 skulle använda oss gamla välkända bondfångarknep som fungerade för 10 år sen. Tror författaren verkligen inte att alla är så medvetna idag så ett 2-vägsalternativ är nåt inköparna får höra 100 gånger om dagen?