Med två JA-alternativ får de också sina kunder att tänka bort ett nej.

Säljare och egenföretagare som ger kunden ett JA- och ett Nej-alternativ har bara 50% chans, betydligt sämre odds för affär.

Med den här tekniken kan du styra både din besöksbokning och kunder som är nära ett köpbeslut.   

Exempel på besöksbokning:

-När passar dig bäst, denna eller nästa vecka?
-Denna vecka passar mig bäst.
-Härligt, ska vi säga torsdag eller fredag?
-Fredag blir bra.
-Vilken tid passar dig bäst, klockan 8 eller 13?
-Klockan 8.
-Fint, då ses vi nu på fredag klockan 8.

Exempel när det är läge för köpbeslut:

-Nu har du fått information om våra två affärssystem. Vilket upplever du passar er bäst, mellan- eller premiummodellen?
-Premium.
-Bra, då ber jag våra tekniker ta kontakt med dig senare idag. Önskar ni att vi levererar i januari eller februari?
-I början på februari blir perfekt. 

Gör så här:

  1. Skriv ner ett två-vägs-avslut som du kan använda när du bokar möten.
  2. Skriv ner ett två-vägs-avslut som du kan använda när dina kunder är redo för affär.
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.

Taggar: