Här är några sätt att använda hashtags för ditt företag:
Dela med dig av din historia
Att dela med sig av sin historia via sociala medier är ett bra sätt att få folk uppmärksamhet riktad mot sig. En hashtag som varit populär för det ändamålet är # throwbackthursday eller # tbt som folk använder sig av för att dela bilder på sig själva som barn eller återuppliva historiska händelser. Som företagare kan man här ta tillfälle i akt och visa upp sin egen historia och sina egna värderingar. Så varför inte följa vissas exempel och varje torsdag visa upp en del av den samtidigt som man försöker skapa en konversation med läsarna.
Ett exempel var när Toyota vid årets Super Bowl använde hashtagen # tbt och la ut ett foto av sin klassiska 2000GT med bildtexten: "In 1967, Americans watched the 1st 'big game' and this beauty was on the roads."
Ta reda på vad folk bryr sig om
Ett misstag som många företag gör med hashtags är att de utgår från att människor vill prata om deras varumärke. Tips: Det vill de inte. Folk vill prata om det som är viktigt för dem inte vad som är viktigt för dig. Medan en hashtag kan hjälpa till att lägga grunden för ett samtal så är det generellt bättre för ett företag att få kontakt med människor genom att delta i samtal som redan pågår.
The New York Public Library utnyttjade folks intressen på ett strålande sätt i februari. De bad då alla bokälskare att lägga ut en # shelfie med sina bokhyllor eller sina favorit bibliotekshyllor på Twitter och Instagram. Det gav genomslag och mer än 3.300 personer från 14 länder deltog.
Förmedla din personlighet
Hashtags kan fungera som en sidoreplik, en uttryckslös kommentar, humor, sarkasm eller i ett sammanhang. Anpassa hashtagen efter den du är så att läsarna kan få en känsla för dig och vad du vill förmedla.
Du kan förmedla varumärkets personlighet genom en slags social röst. Hashtags kan vara ett besynnerligt uttryck för personlighet, unikt för dig, baserat på vem du är som ett varumärke och hur du vill kommunicera ut det.
Källa: Entrepreneur.com