– Många jag möter tycker först att AI verkar krångligt och svårt, men så fort de har börjat pröva sig fram så inser de att det är lättare än de trodde, och egentligen ganska likt som när man kommunicerar med en människa, säger Anton Astbäck, som bland annat utbildat medarbetare hos Mercedes Benz och Governo.
Under tre timmar får deltagarna lära sig grunderna i AI, hur ChatGPT fungerar i praktiken, vilka AI-verktyg som passar företagare och hur man undviker vanliga fallgropar.
Kursen kräver inga förkunskaper och innehåller både konkreta exempel och bonusmaterial i form av guide och en extra film.
– Det handlar inte bara om att följa med teknikens utveckling. Det handlar om att få gjort uppgifter snabbare, spara pengar och öka kvalitén på det man producerar, så att man kan utvecklas som företagare, säger Anton.
Webinaret kostar 2000 kr exkl. moms och inkluderar även tillgång till ett forum där deltagarna kan få svar på sina AI-frågor under resten av året.