Det första vitala området, som vi inte kan av utrymmesskäl gå närmare in på är externt ut mot kunden. Du måste med din produkt eller tjänst leverera inom följande delområden: egenskaper, pris, design, kvalitet, snabbhet, pålitlighet, service, resultat.
Det viktigaste är att du levererar en produkt eller tjänst som överträffar löftet. Det löfte som är kärnan i din marknadsföring.
Många företagare gör misstaget att tro det räcker. Det är långt ifrån sanningen. Bara för att man har nöjda kunder, så betyder det inte att man kommer att kunna växa.
Man måste även driva sitt företag med tillväxt, vilket leder mig till den andra vitala punkten, och huvudpoängen med denna artikel.
Du måste prestera internt inom din affärsverksamhet
Om du som företagare någonsin ska kunna tjäna mer och arbeta mindre, så måste man bryta länken mellan arbetstid och lön. Din tid är begränsad, men din lön behöver inte vara det.
Nyckeln till att bryta länken är att förstå möjligheterna med ditt företag. Företag är affärssystem som kan kommunicera ett löfte och skapa en kund.
Notera ordet affärssystem. Du kan bygga ett system som sköter detta åt dig. Din arbetsuppgift som företagare är att övervaka det systemet - inte nödvändigtvis vara det systemet.
En snickare med egen firma är ofta affärssystemet. En entreprenör som anställt 20 snickare, 2 säljare och 1 administratör är INTE affärssystemet, utan övervakar det endast. Länken mellan tid och inkomst har brutits.
Läs fortsättningen: Affärssystemets åtta områden