Lösningen: Byte till ett stabilt, kreativt och mer agilt system som tillät dem att skala upp personaliseringen utan att förlora enkelheten.
Efter att ha bytt till Rule kunde Coolstuff ta full kontroll över sin digitala kommunikation. Det gjorde det möjligt för Coolstuff att snabbt och enkelt anpassa sig till kundernas behov, optimera sin kommunikation på flera marknader och skapa relevans i varje steg av kundresan. Nu fick de ett intuitivt och kostnadseffektivt system som inte bara förenklade hanteringen över flera marknader. Med hjälp av en lätthanterad process för segmentering har Coolstuff kunnat skapa relevant, träffsäker och automatiserad kommunikation – från nyhetsbrev till lojalitetsprogram och transaktionella utskick.
Resultatet: Stor framgång på bara sex månader
På mindre än ett halvår kunde Coolstuff mäta konkreta resultat. Bland annat:
- Ökning av aktiva medlemmar (+25 %) tack vare mer relevant och engagerande kommunikation.
 - Ökad kundlojalitet.
 - Förbättrad kundupplevelse genom personalisering i varje steg av kundresan.
 - 20 % ökning av intäkter från nyhetsbrev jämfört med föregående år.
 - Kostnadseffektivitet och tidsbesparingar vilket frigjort resurser för bland annat strategiskt arbete.
 
En lärdom för framtiden:
Vårt samarbete med Rule tycker jag är ett tydligt exempel på hur företag kan accelerera sina affärsresultat genom att investera i rätt digitala verktyg som är anpassade och skalbara utifrån verksamhetens behov. - Pernille Bro, CRM-ansvarig, Coolstuff
Bli medlem och hjälp oss försvara företagarnas villkor
            Vi är en fri röst för företagare – utan presstöd eller särintressen. Med ditt stöd kan vi fortsätta granska
            myndigheter, dela kunskap och driva debatt i frågor som påverkar dig som företagare.
            Tillsammans gör vi skillnad för landets värdeskapare.