Var fjärde konsument irriterar sig på småprat med kassapersonal. Finns inte en personalfri möjlighet i kassan (exempelvis självscanning) väljer vissa att gå till en annan butik. Det visar en undersökning utförd av Svea Bank.

I undersökningen framkom också att konsumenter är kräsna när det kommer till betalsätt. Många förväntar sig att det finns ett helt digitalt betalsätt i kassan och så mycket som 64% av nordiska konsumenter har avbrutit sitt köp om det inte har funnits digitala alternativ.

Kunderna hatar småprat - så många avbryter köpet

Stöd vårt arbete

Bli medlem och hjälp oss försvara företagarnas villkor

Vi är en fri röst för företagare – utan presstöd eller särintressen. Med ditt stöd kan vi fortsätta granska myndigheter, dela kunskap och driva debatt i frågor som påverkar dig som företagare.
Tillsammans gör vi skillnad för landets värdeskapare.

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.