Det ikoniska skumgodiset – känt för sina syrliga ”skallar” och skummiga textur – blev viralt på TikTok under 2024 och orsakade till och med brist på hyllorna. Nu gör märket entré i USA, där godisälskare snart kan köpa fyra nya smaker på jättar som Target, Walmart och CVS.
– ”Responsen från amerikanska fans har varit otrolig,” säger Åsa Gisel, marknadschef på BUBS internationella expansion.
Bubs Sura skallar - en storsäljare som få godisälskare har missat. Bild: Madeleine Hollender
Lanseringen på världens största godismarknad kompletteras med en pop up-butik i New York – och markerar ett nytt kapitel för svensk godiskultur. För svenskar är det kanske ingen sensation; vi vet redan hur viktigt godis är – och vi har länge legat i världstopp när det gäller att äta det.
Se hela Times lista med världens främsta innovationer 2025
Bli medlem och hjälp oss försvara företagarnas villkor
Vi är en fri röst för företagare – utan presstöd eller särintressen. Med ditt stöd kan vi fortsätta granska
myndigheter, dela kunskap och driva debatt i frågor som påverkar dig som företagare.
Tillsammans gör vi skillnad för landets värdeskapare.